• Fett Smal

Bära framåtvänd i ringsjal?

Vid vissa tillfällen skulle det vara skönt att avlasta armarna från att bära och således få mer gjort.
    Att bära traditionellt fungerar ju för mig, men lillen är allt annat än nöjd. Han vill sitta framåtvänd och se sig omkring.
    Är det möjligt med ringsjal?

• Svar på tråden Bära framåtvänd i ringsjal?
  • Sisisisi

När jag använt ringsjal har jag haft barnet på höften, då kan den ju se framåt och bakåt. Har svårt att se hur man skulle bära framåtvänt (på magen) i ringsjal, hur tänkte du att barnet skulle sitta? Annars går det utmärkt att ha barnet framåtvånt i långsjal, sätt barnet som i en babybjörn-sele, barnet sitter ju dock inte ergonomiskt, men en långsjal avlastar bra för bäraren.

• Fett Smal

Hade tänkt att ha honom med med sin rygg mot min mage så att han får se sig omkring och vara nöjd istället för att bara vråla som han gör när han sitter vänd mot mig.
    Är egentligen inte alls något big fan av vare sig bärsele eller sjal utan såg det mest som en nödlösning och då blev det billigast och enklast med ringsjal.
    Än så länge är han nog lite för liten för att bäras på höften då han fortfarande behöver lätt stöd för huvudet som annars kan tippa lite bakåt vid häftiga rörelser.
    Jag får helt enkelt fortsätta att slänga honom över armen om jag behöver göra något då jag bär honom

Svar på tråden Bära framåtvänd i ringsjal?