• ambj

Heminsemination

Hej alla! Jag och min man försöker skaffa barn genom insemination hemma. Maken upplever det ganska stressande, och har svårt att "leverera", så min fråga är, hur mycket sperma behövs egentligen? Hoppas någon kan hjälpa. Kram

• Svar på tråden Heminsemination
  • Philippa

Varför har ni inte bara vanligt sex?

• ambj

För att jag inte kan, annars hade vi väl inte provat insemination?!

• Frontline

Är det inte bara att ta all sperma som din make kan få ut och spruta in med en spruta?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ambj

Jo Frontline, det är det vi försöker med, men det blir så lite när det låser sig för honom. Alltså, det här är ju inget sätt man drömt om att skaffa barn på...

• Frontline
    ambj skrev 2012-02-01 10:27:16 följande:
    Jo Frontline, det är det vi försöker med, men det blir så lite när det låser sig för honom. Alltså, det här är ju inget sätt man drömt om att skaffa barn på...
    Nej det förstår jag men mer kan ni ju inte göra en att inseminera allt han kan få ut, det går ju göra det flera gånger på en dag bara han får ladda om ett par timmar..

Jag tänkte när vi gjorde ivf och jag skulle skaka fram lite sperma och såg hur lite det kom i provröret att detta funkar aldrig då det bara kom några droppar men det tog sig.
    Fast det är ju lite andra förutsättningar när man gör på det sättet...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ambj

Tack Frontline, det var det jag behövde höra, att det räcker med några droppar;)

Svar på tråden Heminsemination