• Anonym

Tipsa mig om trevliga områden i Stockholm nära tunnelbana!

Jag och min man letar lägenhet (eller hus om vi kan hitta ett billigare). Vi har bott i Hägersten och trivts fantastiskt bra där. Dock har det blivit väldigt dyrt över åren

Våra önskemål är:

- Nära tunnelbanan och inte mer än 25 min till T-centralen. Annat lokaltåg går bra om det går hyfsat ofta. Inte pendeltåg.
    - Nära skog/vatten (antingen eller, men helst vatten)
    - Barnvänligt, med bra skolor och lekparker
    - Lugnt område utan stök och bråk
    - Priser på max 4.2 mijoner för 4 rok.

Tipsa mig så vi kan utöka vårt sökområde! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Tipsa mig om trevliga områden i Stockholm nära tunnelbana!
  • Magriffe

Du brskrev just sundbyberg ;)

• Trolovade

Fast priserna i Sundbyberg är ju som i hägersten... Och hus är ju inte att tänka på isf..

• Nemiia
    Trolovade skrev 2012-02-01 10:47:41 följande:
    Fast priserna i Sundbyberg är ju som i hägersten... Och hus är ju inte att tänka på isf..
    Sedan ligger ju sumpan på p-tåg linjen också
  • Magriffe

Men hus för 4,2 vid tunnelbanan?? Hmmm.... Då får du nog kolla på lite "sunkiga" "sämre" områden.

• Magriffe

Njaa...sumpan har t-bana oxå..

• Anonym

Tack för era svar. Jag skrev iofs lägenhet i trådstarten, så hus är alltså inte så viktigt för oss.

Jag vill inte ha svar på var jag inte ska leta, utan just vilka områden vi SKA leta i

• Anonym
    Magriffe skrev 2012-02-01 10:51:39 följande:
    Njaa...sumpan har t-bana oxå..
    Ja, sumpan har jag funderat på. Har dock inte varit där så mycket. Det är väl blå linjen dit?
  • Anonym
    Nemiia skrev 2012-02-01 10:56:06 följande:
    Nockebyhov är ju superfint och ligger i närheten av judarnskogen och sjön judarn. Man får åka nockebybanan och byta i alvik. Tar 30 min från nockebyhoc till centralen cirkus. DEt är verkligen trevligt där, jag har åkt dit för att promenera några gånger.

Dom nyproducerar tydligen lite där också den här t.ex. www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-bromma-...
    Tack för tipset, ska kolla
  • Nemiia
    Anonym skrev 2012-02-01 10:57:00 följande:
    Tack för tipset, ska kolla
    Hade helt klart kunnat tänka mig att bo där själv om vi hade haft ekonomi att köpa.
Svar på tråden Tipsa mig om trevliga områden i Stockholm nära tunnelbana!