Erat första gynekologbesök?
Hur gamla var ni då ni gjorde erat första gynekologbesök?
Skiljde den undersökningen sig från dom andra undersökningarna ni fått göra senare?
Jag var 15 då jag gjorde mitt första gynbesök. Jag var skitnervös, men hade en bra gynekolog. Först blev ja jätteskraj när jag insåg att de va en man. Men han va jättelugn o satt o prata med mig säkert en kvart innan ja fick ta av mig. Spände mig dock ganska rejält genom hela undersökningen.
Sen en sak jag undrar över är det här. När han hade kännt i slidan sa han att eftersom det var första gången jag var där så ville han känna lite via analen med. Han frågade t o m om det var okej. Jag sa typ att det var ok. Trodde de skulle göra ont men de kändes inte så farligt som ja trodde. Han var verkligen superförsiktig och skulle nog kunna tänka mig att träffa han igen.
När jag var där nästa gång så fick ja en äldre dam som undersökte mig, och hon var okej hon med. Men hon undersökte mig aldrig i rumpan. Frågade henne till och med om hon skulle göra det, men fick till svar att det behövdes inte.
Är det så att dom bara känner i rumpan första gången eller? Bara undrar eftersom jag är en sån människa som bara måste veta allt!