• Rio22

tvätta bort mascaran med olivolja?

Jag provade det igår, eftersom min eye remover för vatten fast inte biter på min vattenfasta mascara...Men olivoljan funkade inte alls, fick in massa i ögonen som gjorde mig typ blind i en halvtimma..Såg ingenting, så hur bra är det egentligen att tvätta bort ögonsmink med olja?...Jag menar det är rätt oundvikligt att inte få det i ögonen..

• Svar på tråden tvätta bort mascaran med olivolja?
  • Hickupp

Det har jag gjort i många år och det funkar bra tycker jag. Fuktar först bomullen med vatten och sedan med lite olivolja och torkar av sminket. Förut blev jag uttorkade av removern och fick små rynkor runt ögonen men efter att jag började med olja försvann dem (de är tillbaka nu men jag är ju äldre nu också). Du kanske tog för mycket olja bara.

• Hallonmumsan

Varför inte testa nått annat för vattenfast. Jag gillar lumenes för vattenfast och loreals. Däremot niveas fungerar inte alls

• Rio22
    Hickupp skrev 2012-02-01 11:53:16 följande:
    Det har jag gjort i många år och det funkar bra tycker jag. Fuktar först bomullen med vatten och sedan med lite olivolja och torkar av sminket. Förut blev jag uttorkade av removern och fick små rynkor runt ögonen men efter att jag började med olja försvann dem (de är tillbaka nu men jag är ju äldre nu också). Du kanske tog för mycket olja bara.
    Mm okej, ja kanske..Jag blev mest rädd när synen blev helt suddig och nästan försvann helt :o
  • Rio22
    Hallonmumsan skrev 2012-02-01 11:54:12 följande:
    Varför inte testa nått annat för vattenfast. Jag gillar lumenes för vattenfast och loreals. Däremot niveas fungerar inte alls
    Jag har maybellines one by one nu, tycker mycket bra om den. Men ska aldrig ha vattenfast igen..
  • Hickupp

Så blir det om jag jag inte tar vatten först på bomullstussen och kramar ur den för att sedan ta olja på. Ett bra och billigt alternativ tycker jag.

• Yulia

Jag tvättade med olja ett tag. Värdelöst. Man blir blank i ansiktet efteråt om man inte tvättar med massa tvål också. Det orkade jag inte hålla på med särskilt länge kan jag säga.

Som föregående, testa en annan produkt bara.

• Rio22

Om mascaran smular också så borde det ju vara ett tecken på att den är gammal, men den här vatten fast är helt ny...

• Yulia
    Yulia skrev 2012-02-01 11:57:00 följande:
    Jag tvättade med olja ett tag. Värdelöst. Man blir blank i ansiktet efteråt om man inte tvättar med massa tvål också. Det orkade jag inte hålla på med särskilt länge kan jag säga.

Som föregående, testa en annan produkt bara.
    Smått missvisande där .... Det hann skriva några stycken mellan mig och min "föregående".
Svar på tråden tvätta bort mascaran med olivolja?