• liiine89

känner mig gravid trots mensen?

Jag har känt mig gravid i två månader. Magen har blivit större och ser ut som en gravid mage och folk har till och med frågat om jag är det.. mensen kom som den skulle förra månaden men inte denna. Fick en blödning igår och har fortfarande kvar det och fick ta binda för säkerhets skull. Men jag skulle inte ha min mens förrän på fredag. Mår illa, trött, sugen på choklad hela tiden, täppt i näsan varje morgon.

Och jag har varit gravid två gånger tidigare men slutade med abort så jag vet hur symtomen kan vara.

Men hur normalt är det att få mens fast att man är gravid. Min mens uteblev helt de andra två gångerna jag varit gravid vad jag kan minnas. Tog g-test förra månaden några dagar innan mensen skulle komma tills dagen då mensen kom men visade negativt.

Så ja. Jag är förvirrad. Och vet inte alls vad jag ska tro eller göra. Men sannolikheten att vara gravid och ändå få mens är väl minimal!? Eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-01 16:32
    Kan även tillägga att jag brukar få ordentliga magsmärtor innan jag får mens. Men har inte fått det nu... Känner av lite magont just nu men inget extremt och blödningen är igång fortfarande.... :(
  • Svar på tråden känner mig gravid trots mensen?
  • Joanna1981

Hej!
    Jag känner igen mig i det du skriver! Jag har haft en konstig molande värk i magen sen ÄL. Fick min mens ganska exakt när jag skulle, och den är över nu. Men jag har kvar den där molande värken i magen. Jag vill såååå gärna bli gravid, så risken är väl rätt stor att man är skengravid. Men jag har ju läst att man kan vara gravid och ändå få "mens"... Jag har testat negativt två gånger, ändå så har jag en känsla av att jag är gravid...

• liiine89
    Joanna1981 skrev 2012-02-01 15:31:42 följande:
    Hej!

Jag känner igen mig i det du skriver! Jag har haft en konstig molande värk i magen sen ÄL. Fick min mens ganska exakt när jag skulle, och den är över nu. Men jag har kvar den där molande värken i magen. Jag vill såååå gärna bli gravid, så risken är väl rätt stor att man är skengravid. Men jag har ju läst att man kan vara gravid och ändå få "mens"... Jag har testat negativt två gånger, ändå så har jag en känsla av att jag är gravid...

Ja det är jobbigt sånt här. Man blir så frustrerad. Ska ta ett test snart så får vi se vad det säger. Har du tagit något test nu?
  • sinfulmist

Du kan vara gravid för jag fick mens dom 3 första månaderna som vanligti min graviditet och plussade sent dag 37 visade det posetivt utan tvekan. men fatta ju inget eftersom ja inte fick ihop mensen och graviditeten.=) det är vanligareän man tror =)

• liiine89
    sinfulmist skrev 2012-02-04 14:58:05 följande:
    Du kan vara gravid för jag fick mens dom 3 första månaderna som vanligti min graviditet och plussade sent dag 37 visade det posetivt utan tvekan. men fatta ju inget eftersom ja inte fick ihop mensen och graviditeten.=) det är vanligareän man tror =)
    Okej!
    För jag tog grav-test igår morse och idag morse men fick negativit... :(
    Mensen varade bara 1½ dag typ... Och den brukar vara i 6 dagar och ha menssmärtor. Men har inga mens smärtor alls.. Magen är fortfarande svullen och är trött.

Får väl fortsätta ta tester och ser hur det går.
  • Joanna1981

Jag testade i morse igen, negativt. Så nu ger jag mig, trots att molvärken finns där ibland. Man hoppas och vill så mycket!! Men det får nog bli nya tag nästa omgång ;) Sinfulmist: testade du negativt i början? Eller testade du inte alls?

• liiine89
    Joanna1981 skrev 2012-02-05 14:20:02 följande:
    Jag testade i morse igen, negativt. Så nu ger jag mig, trots att molvärken finns där ibland. Man hoppas och vill så mycket!! Men det får nog bli nya tag nästa omgång ;) Sinfulmist: testade du negativt i början? Eller testade du inte alls?
    Jag testar mig varje morgon men såklart visar det negativt.. BM jag pratade med häromdagen sa att jag skulle avvakta några dagar och sen prova igen.. Men man är ju så ivrig att man vill testa sig hela tiden.

Jag har svårt att ge upp, när jag känner mig SÅ gravid. Men det kommer stunder då jag säger till mig själv att jag inte är det... Och eftersom denna "mens" jag hade nu varade knappt 2 dagar och försvann så undrar jag när jag har ÄL nästa gång.... Ja, allt är helt knas.
  • Joanna1981
    liiine89 skrev 2012-02-05 16:59:17 följande:
    Jag testar mig varje morgon men såklart visar det negativt.. BM jag pratade med häromdagen sa att jag skulle avvakta några dagar och sen prova igen.. Men man är ju så ivrig att man vill testa sig hela tiden.

Jag har svårt att ge upp, när jag känner mig SÅ gravid. Men det kommer stunder då jag säger till mig själv att jag inte är det... Och eftersom denna "mens" jag hade nu varade knappt 2 dagar och försvann så undrar jag när jag har ÄL nästa gång.... Ja, allt är helt knas.

Det är lustigt det där, att man känner sig gravid trots mens OCH negativt test!! Men min mens varade lika länge som vanligt, och jag hade typ samma mensvärk. Låter ju mer troligt att det skulle vara nåt när mensen är så få dagar som din var... Hoppas hoppas hoppas du får ett plus så småningom! Har ni försökt länge?
  • Sol88

känner med igen mig i det där ... har slutat med min p-spruta för hmm snart 5 månader sen 
    haft mens 2 gånger .. nu mår jag jätte illa kan inte känna parfym ,,, varm mat ..brösten ömmar . ovs ovs . och måste äta för att inte få må illa för tillfället....  

och just när ja slutar blöda så börjar alla domma symp., :)

så jag hoppas ju på ett syskon :) man borde la kunna ta test nu när man må såhär  ..... ???

• liiine89
    Joanna1981 skrev 2012-02-06 12:49:30 följande:
    Det är lustigt det där, att man känner sig gravid trots mens OCH negativt test!! Men min mens varade lika länge som vanligt, och jag hade typ samma mensvärk. Låter ju mer troligt att det skulle vara nåt när mensen är så få dagar som din var... Hoppas hoppas hoppas du får ett plus så småningom! Har ni försökt länge?
    Ja det är verkligen lustigt.. Och jag och min man hoppas också på ett plus snart.
    Vi har inte försökt länge, tog ut min p-stav i september tror jag det var, och sen nu i december beslöt vi oss för att skaffa bebis. Så ja, sen december kan vi nog säga.. :)

Hur går det själv då?
Svar på tråden känner mig gravid trots mensen?