• Dotter07

Brännande smärta i magen...

I lördags så började jag känna av en förkylning och även lätt feber, tog det lugnt i söndags.
    I måndags och igår så va jag i skolan och efter lunchen så började jag få lätta magsmärtor, men tänkte väl inte nå mera på det, sen när jag kom hem så va det väldigt mycket, kunde inte äta för jag hade ont och när jag drack vatten så smärtade det i magen.
    Idag är jag hemma och tar det lugnt, men jag har såå ont imagen, det bränner, spänner och jag mår illa, kan inte peka på en punkt utan det gör ont i hela magen...

Är det någon som kanske kan veta vad det är eller känner igen det som kan ge tips och råd på lindring?

• Svar på tråden Brännande smärta i magen...
  • Ineedanick

det är inte bara vanlig halsbränna då? jag har det, och har jag ätit äpple eller en apelsin, så kan det kännas som jag dööör i flera dagar för det svider så!

• Dotter07

Jag vet inte alls vad det kan vara, blir nog att ringa vc idag och kolla vad dom tror...

• Dotter07
    Dotter07 skrev 2012-02-02 10:14:46 följande:
    Jag vet inte alls vad det kan vara, blir nog att ringa vc idag och kolla vad dom tror...
    Precis pratat med VC, ska få komma dit och göra ett avföringsprov imorgon pga smärtorna i magen + att jag inte har ätit sedan i tisdags, då jag får kramper i magen bara av att dricka en tsk vatten...
  • Dotter07

Jaha, det va mycket hjälp man fick...
    Jag kunde ställa diagnos bättre än läkaren...

Men men, det går väl över så småningom...

• Ineedanick

brukar vara så med läkare..det slutar oftast med att man själv går hem och googlar fram sin diagnos..

• Dotter07

Ja jag vart så arg, jag sa att det kan ju vara så att jag kanske har stressat sönder magen, då det är väldigt mycket i mitt liv just nu, men nej då, det kunde man ju inte göra....
    Jag vart så less, jag hade nog mått bättre om jag hade fått kasta pengarna i sjön...

Blir så matt, ska då aldrig gå till en läkare igen...

• Ineedanick

Stressa sönder magen kan man visst. jag har ibsmage, och när jag ska iväg och göra något jag verkligen inte vill eller om jag är nervös, eller stressad så går min mage helt sönder. I somras låg jag dubbelvikt för jag hade så ont. sedan på semestern fick den vila, och då blev den bra.
    så fort den tog slut kom magproblemen igen..

Så ont av stress kan man visst ha!

Svar på tråden Brännande smärta i magen...