Har precis likadant och jag lider även jag av tinnitus, dock en mild variant men ändå. Är även väldigt stel i nacken då jag lyfter tungt men sällan tränar eller stretchar,,
Förloppet är exakt likadant hos mig, börjar oftast i bak huvudet för att sedan gå uppåt och sluta på hässan, känns som en kall vind smeker huvudet, ibland känns det även inuti huvudet, typ som om något har brustit,, små områden där det är kallt inuti huvudet,, oftast har jag det bara på vänster sida, brukar aldrig vara på högern,, sedan brukar jag se stjärnor titt som tätt och har även balans rubbningar om än väldigt mildra sådana,, alltså att jag kan känna mej svajig i någon sekund, men inte så jag tappar balansen,, eller nja ibland är det visserligen ganska nära.. Tyckte det var ganska otäckt i början men nu har man liksom vant sig, känns typ som salongsberusning eller nicco kick känsla.
Kan tillägga att jag är Man på 30 år och det började för ca 2-3 år sedan. Har även ont i käken många gånger. Jag vet att jag gnisslar tänder till och från och med tinnitusen så blir det ännu värre, man liksom spänner sig hela tiden i käken så jag kan bara tippa på att det är något som producerar dessa illningar, eller för att precisera det,, jag får gåshud på skallen,, Jag har kommit fram till att genom att massera när det är som värst, framför allt i nacken kan man dämpa det något, att sova bra är också a och o, menar då mer än 7 timmar per natt då brukar det gå bra,.
Fast många gånger tänker jag att det är säkert en tumör på gång eller nåt så sånt, men har aldrig kollat upp detta.
Det värsta är att när man förklarar detta för någon tror dom man är fullkomligt dum i huvudet, riktigt jobbigt, ska det vara så svårt att förstå,, suck alltså, man blir ju klassad som smått idiot så nu håller jag bara tyst om det. Får väl se hur länge man är i livet skämt o sido,, hoppas detta svar hjälpte lite.