• russinpaketet

Söker en järntablett som inte innehåller grisblod eller annan slaktrest från djur.

Söker en järntablett som inte innehåller grisblod eller annan slaktrest från djur.
    Någon som vet?

• Svar på tråden Söker en järntablett som inte innehåller grisblod eller annan slaktrest från djur.
  • Emmeliina

Niferex innehåller inte blod iaf. Andra slaktrester vet jag inte men du kan ju alltid fråga dem på Apoteket :)

• russinpaketet
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-02-01 18:57:04 följande:
    Niferex finns som droppar
    Jaha, så bra. Men vilket är billigast då tro.
  • Little Ms Chatterbox

niferex är ett läkemedel och blutsaft är naturläkemedel eller hälsokost eller annan benämning. niferex kan du få i högkosnadsskyddet och kanske gratis, beroende på var du ligger i trappan. ingen aning om kostanaden för blutsaft men om man har ordentlig järnbrist så är det svårt att komma upp i rätt nivåer med bara den.
    ursäkta skriv och stav. har sovande bar på ena armen 

• russinpaketet

Tror jag behöver något starkt. Är i vecka 19 och är trött med massa huvudvärk hela dagarna.
    Jag får rådfråga på apoteket. :)

• Mysanochmimer
    russinpaketet skrev 2012-02-01 20:29:12 följande:
    Tror jag behöver något starkt. Är i vecka 19 och är trött med massa huvudvärk hela dagarna.

Jag får rådfråga på apoteket. :)

Aha..

Ja jag har aldrig varit långt ner med järnet men höjde mig jag med dom brustabletterna och sen äter jag aco-kvinna också.
  • Barbabok

Duroferon är fritt, kollade det förut (-09) när jag var vegan, om de inte ändrat nåt. Nu är jag "bara" vegetarian och har inte dubbelkollat. Ska nog göra det förresten!

han kommer i juni
  • Barbabok

Stämmer fortfarande, icke hemjärn!

Innehållsdeklaration

Den aktiva substansen är järnsulfat motsvarande 100 mg Fe2+ (=tvåvärt järn).

Övriga innehållsämnen är färgämnen (järnoxid E 172 och titandioxid E 171), askorbinsyra, povidon, polyeten, karbomer, hypromellos, makrogol, magnesiumstearat, syntetiskt paraffin.

han kommer i juni
  • russinpaketet
    Barbabok skrev 2012-02-01 20:48:55 följande:
    Stämmer fortfarande, icke hemjärn!

Innehållsdeklaration

Den aktiva substansen är järnsulfat motsvarande 100 mg Fe2+ (=tvåvärt järn).

Övriga innehållsämnen är färgämnen (järnoxid E 172 och titandioxid E 171), askorbinsyra, povidon, polyeten, karbomer, hypromellos, makrogol, magnesiumstearat, syntetiskt paraffin.

Så bra! :)
  • vrodlok

Barbabok, kollade du med företaget som tillverkar dem att inget av ämnen vara av animaliskt ursprung? Ser att de innehåller magnesiumstearat och det kan ofta (inte alltid) vara animaliskt. Står det inte ursprung kan man bara veta huruvida det är animaliskt eller inte genom att kontakta tillverkaren.

Svar på tråden Söker en järntablett som inte innehåller grisblod eller annan slaktrest från djur.