• ÖnskaTroHoppas

Riskera trillingar eller avbryta försöket???

Vi har kämpat med att bli gravida ett år pga PCO...Pergotime har inte fungerat för mig, så förra omgången fick jag gå över till Puregon-sprutor och jag fick ett jättefint ägg - dock ingen graviditet den gången.

Nytt försök nu och då har det inte gått lika bra med sprutorna, har fått höja dosen och helt plötsligt finns risken för trillingar...skulle ni våga chansa och ta ägglossningssprutan (med risk för trillingar) eller skulle ni avbryta försöket och börja om på nytt om några veckor? Vi har inga barn sedan tidigare...

• Svar på tråden Riskera trillingar eller avbryta försöket???
  • DuTrorAttDuVet

Fortsätt! Skulle det bli 3 så har ni säkert nog med kärlek för dem alla :) <3

• Ananasochäpple

Gör de verkligen försök när risk för trillingar finns?

Jag skulle nog köra på ändå. Men jag är lite blåögt naiv. Men barnlängtan är fruktansvärt stark.

• munchkin82

Jag skulle lätt riskera trillingar! Nu har vi "bara" tvillingar, men det är otroligt roligt, speciellt nu när de är fyra år och leker jättemycket och har roligt! Då har man igen den jobbiga första perioden...;) Men jag skulle gärna ta tvillingar igen eller trilligar för den delen (fast nu tänker jag samtidigt "be careful what you wish for...;)).

• sassus

Jag hade också kört på. Häftigt (och jobbigt så klart) med trillingar

• Bublanski

Jag skulle köra på! Det tar sig ju inte alltid med ett ägg så det behöver ju inte bli så att det tar sig med alla tre ägg! Om nåt skulle jag tänka att chanserna för (minst ett) barn bör vara ganska goda denna gång Flört

• munchkin82

Föresten, det är ju inte risk för trillingar, det är ju chans till trillingar (eller tvillingar) ;))

• ÖnskaTroHoppas
    Ananasochäpple skrev 2012-02-01 20:30:40 följande:
    Gör de verkligen försök när risk för trillingar finns?

Jag skulle nog köra på ändå. Men jag är lite blåögt naiv. Men barnlängtan är fruktansvärt stark.
    Normalt bryter läkarna vid 3, men den här gången var en follikel på gränsen storleksmässigt (saknades någon mm)...så inte säkert att det finns ett moget ägg där, därför lät läkaren mig välja idag..
  • Nordanvinden08

Kör på! Jag fick oxå 3 ivägskickade(har även jag pco och hade kämpat lääääänge..) Det resulterade i vår dotter som nu är 3,5år:)
    Lycka till!!!!

Svar på tråden Riskera trillingar eller avbryta försöket???