• Flerabarnsmamma

    Ni som kan tatueringar... (Pris)

    Vad tror ni att det skulle kosta att tatuera in två små hjärtan, knappt en centimeter stora med två bokstäver i?

    Jag tänkte gå till en studio och fråga hur mycket det kan kosta men ville fråga här först så att jag inte betalar överpris :P.   

  • Svar på tråden Ni som kan tatueringar... (Pris)
  • Pickeli

    Priserna jag är van vid är ca 700-1000 kr/h

    Så ungefär något sådant kan jag tänka mig...

  • Michael08

    Jag som har hela kroppen full gjord hos massa olika tatuerare kan nog känna att jag kan skriva något :).

    Priserna varierar, jag har en tatuerare som tar 2500kr för en sittning, hennes sittningar är så länge man orkar sitta, medans andra tar 2500kr för 2-3 timmar.

    Medans andra tar först runt 500-1000kr i start avgift för att skissa sen runt 500-1000kr i timmen beroende på storlek på gadden..

    2 små hjärtan runt 200-300kr MAX..

  • Iwy

    Betalar runt tusen kronor i timmen (Stockholm, om det nu är skillnad på vart i landet man är) :) Men nåt så litet kan jag inte tänka mig kostar mer än några hundralappar .

  • Pickeli

    Jag tvivlar starkt på att du slipper undan så billigt som 200-300 kr. Minst en femhundring tror jag absolut!


    Google it!
  • ElectroDiva

    på studio minst 500 tror jag.

    Privat kommer du nog undan billigare..

    Jag tattuerar privat, jag skulle tagit 150-250Solig 

  • miaik

    På de ställen jag har tatuerat mig har de ett minimipris på 500, billigare än så skulle jag faktiskt oroa mig över vad det var för ställe.

  • Pickeli
    miaik skrev 2012-02-02 07:52:33 följande:
    På de ställen jag har tatuerat mig har de ett minimipris på 500, billigare än så skulle jag faktiskt oroa mig över vad det var för ställe.
    Samma här
    Google it!
  • ElectroDiva

    Jag höll på att bli lurad när jag var yngre.

    Ville ha en snöflinga på handleden , stor som en femma med 3 bokstäver under.

    1500-2000 ville han ha, MINST,,

    nånä. 

  • Michael08

    Varierar en hel del, dom jag varit hos har alla minst 10 priser från tatuerings mässor osv i Sverige och andra delar av europa, där finns inget start pris. Däremot deposition pga mycket bokningar men folk som skiter i att komma. Nu har jag ju turen att känna dom. Då jag själv också tatuerar "på fritiden" annars har dom här nere en vänte tid på 6 månader till 1 år.

  • enautodidakt

    "Min" tatuerare har ett minimumpris på 1000 spänn. Sedan tar han 1000/timme. 

  • enautodidakt
    Michael08 skrev 2012-02-01 21:48:18 följande:
    Jag som har hela kroppen full gjord hos massa olika tatuerare kan nog känna att jag kan skriva något :).

    Priserna varierar, jag har en tatuerare som tar 2500kr för en sittning, hennes sittningar är så länge man orkar sitta, medans andra tar 2500kr för 2-3 timmar.

    Medans andra tar först runt 500-1000kr i start avgift för att skissa sen runt 500-1000kr i timmen beroende på storlek på gadden..

    2 små hjärtan runt 200-300kr MAX..
    Jag hade gärna suttit hos tjejen som tar 2500/sittning. Bra deal liksom!
Svar på tråden Ni som kan tatueringar... (Pris)