• pseudonym1

Hur gör man om man vill behålla en vän på facebook men blockera så att den inte kan se ngt?

Jag har en som jag vill ha kvar som vän men jag vill inte att den personen ska kunna se vilka vänner jag har, foton och framförallt inte min logg... Någon som vet hur man går tillväga för det?

• Svar på tråden Hur gör man om man vill behålla en vän på facebook men blockera så att den inte kan se ngt?
  • Minne00

Öh, varför? Är det en vän eller inte?
    Vill du bara ha möjligheten att kolla var hen gör utan att låta hen få samma möjlighet?
    Vad är det för vänskap...

förklara gärna!    

• Pappa Micke

Det går inte?

12-barnspappa
  • pseudonym1
    Minne00 skrev 2012-02-01 22:45:52 följande:
    Öh, varför? Är det en vän eller inte?
    Vill du bara ha möjligheten att kolla var hen gör utan att låta hen få samma möjlighet?
    Vad är det för vänskap...

förklara gärna!    
    Egentligen frågar jag för en vän... Hon är vän med en tjej som är dotter till ett x till min vän. Så min polares x spejar på henne på fb via sin dotter vilket min vän inte vill såklart. Men hon vill inte heller ta bort henne som vän för då skulle hon bli ledsen.
  • vinkelslip

Man skapar en grupp i sin vänlista och kan sen ställa in så att de som är med i den gruppen inte ser inläggen.

• pseudonym1
    vinkelslip skrev 2012-02-01 22:48:57 följande:
    Man skapar en grupp i sin vänlista och kan sen ställa in så att de som är med i den gruppen inte ser inläggen.
    Ah, ok! Tack! Ska vidarebefodra det så får vi hoppas det funkar
  • Sasse

vet att man kan blockera vissa personer från att se ens bilder åxå... 

• RockaTot

Man gör olika grupper ex A, B och C,
    Sen när man gör något väljer man vilka som skall få se, ex skriver du ett inlägg väljer du att grupp A får se. Då får inte grupp B och C se det.
    Lägger du upp ett foto kanske du vill att bara grupp C får se, då ser inte A och B.

Sen kan man gå in under varje info man har om sig själv, ex vad man jobbar med och så kan man där välja att Grupp A, B och C får se men inte "Anna Andersson" och inte "Bertil Karlsson":

• minimou

Jag tror man kan begränsa åtkomsten genom att gå in på personens konto, där kan man trycka på boxen som det står "vänner" på , och välja "begränsad". Då kommer det upp att personen bara kan se det som du lägger ut som offentligt.

• pseudonym1
    minimou skrev 2012-02-06 23:54:16 följande:
    Jag tror man kan begränsa åtkomsten genom att gå in på personens konto, där kan man trycka på boxen som det står "vänner" på , och välja "begränsad". Då kommer det upp att personen bara kan se det som du lägger ut som offentligt.
    Tack, ska säga till henne så får hon prova det! Vi har inte lyckats än nämligen
Svar på tråden Hur gör man om man vill behålla en vän på facebook men blockera så att den inte kan se ngt?