• vildaungarnasmamma

Barn nr 4, fjärde förlossningen?

Hej! Väntar mitt fjärde barn och har ca 14 dagar kvar till bf. Jag undrar hur startade eran fjärde förlossning? Hur lång tid tog den? När startade den, i förhållande till bf? Hur stort var barnet i förhållande till de andra? Alla sa till mig att tredje förlossningen går snabbast, och för mig var det ju så, Så nu är jag nyfiken på eran fjärde! Tack på förhand!!!

★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Bellatrix 26/10-09 ★ bebis i februari ★
  • Svar på tråden Barn nr 4, fjärde förlossningen?
  • MammaPappaBarn

Fyran kom lika snabbt som trean, när hon väl ville komma ut. Gick 11 dagar över tiden. Ettan, tvåan och trean kom nästan på dagen.

• GladaFrun

Min etta och trea tog längst tid, 24 och 17 tim. Tvåan kom på 12 timmar och fyran på fantastiska 4 timmar från första värk

Jag blev igångsatt i 39+1 pga havandeskapsförgiftning, var redan öppen 3 cm och de tog hål på hinnorna direkt.

Mina tre senaste har alla legat runt 4 kg.

• Angel13

Fjärde förlossning startade med värkar kl 02 på natten i v 37. Värkarna var helt galna med tre värktoppar efter varandra, visste på en gång att nu var det dags. Vi hade skojat att förlossningen kommer igång på sambons födelsedag och de gjorde den, sambon hade svårt att tro på mig när jag väckte honom tills han såg när jag fick en värk :)

Åkte in 07.00 var öppen 4 cm och utplånad tapp. Hade värkar med två minuter emellan, men pga för mycket fostervatten fortskred inte öppningsfasen och då det var fullt på förlossningen hann de inte hjälpa mig. Låg på förlossningbritsen hela natten, fick morfin för smärtan.

När de tog hål på hinnorna gick det undan, var bara 5cm öppen när hon störtade ut 4298g tung jämfört med sin bror som vägde 3380g i v38, syster som vägde 3670g i v36 och syster som vägde 4 kg i v 41

Den här förlossningen var annorlunda det gick både långsamt och väldigt fort! Ettan var precis som förväntat långsam och kontrollerad, tvåan störtade ut efter vattenavgång och trean tog 56 timmar på sig. Väntar barn nr fem nu, undrar hur det kommer bli :)

• bebis maj 12

Puffar jag med då jag vill veta också...

1:an 4 timmar,bf-10,3380 g
    2:an 1 timme 20 min,bf-7,3260 g (öppen 5 cm)
    3:an 40 min,bf - 30,3270 g (öppen 7 cm)  (tro hur stor han vart om han kom på bf??)

Nästa bf maj-12,LÄNGTAR!!

Mamma till Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10
  • vildaungarnasmamma

Kom igen nu alla 4 mfl barns mammor!!
    Visst kan ni berätta hur eran 4:dje förlossning startade och om ni gick över tiden etc!!

Jag är nu på +3 i övertid!

• Bonnie01

Min nr 4 var tvungen att sättas igång 2 v efter Bf... Men från dom satte droppet tills hon var ute så tog det 2 timmar. Väntar nr 5 nu med Bf på måndag 20 spännande i se hur det blir, verkar inte bli före Bf iallafall

• Bonnie01

Nej första startade med värkar 5 dagar före Bf, andra med vattenavgång 12 dagar efter Bf, tredje med värkar 11 dagar efter Bf. Så jag räknar med några dagar till, men man vet ju aldrig

• Anna Ö

Med bebis nr 4 vaknade jag vid halv 4 på morgonen av värkar och kl 6 är han född. Väntar nu bebis nr 5 i augusti och undrar lite om vi ska hinna in till förlossningen överhuvudtaget då vi har en timmes bilkörning dit....

• bebis maj 12
    Anna Ö skrev 2012-05-26 15:40:12 följande:
    Med bebis nr 4 vaknade jag vid halv 4 på morgonen av värkar och kl 6 är han född. Väntar nu bebis nr 5 i augusti och undrar lite om vi ska hinna in till förlossningen överhuvudtaget då vi har en timmes bilkörning dit....

Hur var din förlossnings-start med 4:an om du jämför med dom tidigare? När är dina barn född i jämförelse till bf-datum?

Jag väntar nr 4:a nu med bf 30 maj och har har aldrig vart gravid längre än till v 39+0,är i v 39+2 idag..
    Alla mina har startat med värkar som trappats upp under ngr timmar tills jag åkt in.
    Men denna gång har jag haft förvärkar i 2 veckor som kommer å går,slemproppen släppte efter en hinnsvepning v 37+0,har gjort en till svepning efter det.Samt 2 vaginala undersökningar som alla visat att jag är öppen 3 cm,har vart öppen det i 2 veckor nu.mogen tapp..men det tar inte fart med ngr värkar.
    Är såå less..ska på bedömning på måndag då jag ska begära igångsättning...orkar inte vara gravid längre.Vill bara gråta varje morgon jag vaknar utan värkar..
    Vi har kört massa färdknäppar,gått ut å gått..inge hjälper...Vilar så ofta jag kan,har två små grabbar här hemma under 3 år,varav en har autism..

Är dock rädd att en igångsättning blir drygare än om det startar själv,har haft snabba enkla förlossningar med alla..       
    Jesper -95,Silas -09 Sackarias -10,Natanael bf maj-12
  • kattislofberg
    bebis maj 12 skrev 2012-05-26 16:25:15 följande:

Jag väntar nr 4:a nu med bf 30 maj och har har aldrig vart gravid längre än till v 39+0,är i v 39+2 idag..
    Alla mina har startat med värkar som trappats upp under ngr timmar tills jag åkt in.
    Men denna gång har jag haft förvärkar i 2 veckor som kommer å går,slemproppen släppte efter en hinnsvepning v 37+0,har gjort en till svepning efter det.Samt 2 vaginala undersökningar som alla visat att jag är öppen 3 cm,har vart öppen det i 2 veckor nu.mogen tapp..men det tar inte fart med ngr värkar.
    Är såå less..ska på bedömning på måndag då jag ska begära igångsättning...orkar inte vara gravid längre.Vill bara gråta varje morgon jag vaknar utan värkar..
    Vi har kört massa färdknäppar,gått ut å gått..inge hjälper...Vilar så ofta jag kan,har två små grabbar här hemma under 3 år,varav en har autism..

Är dock rädd att en igångsättning blir drygare än om det startar själv,har haft snabba enkla förlossningar med alla..       

Hur gick det för dig???
    Jag väntar nummer fyra, ska på bedömning om igångsättning på tisdag (37+6). Blev igångsatt med nummer tre i vecka 41+6. De tog hinnorna, 20 minuter senare kom första värken och ytterligare 1,5 timme senare föddes han. Så en igångsättning när man är mogen behöver verkligen inte betyda jobbigt och långdraget!
  • kattislofberg
    bebis maj 12 skrev 2012-05-26 16:25:15 följande:

Ser nu att du redan fött ditt fjärde barn - GRATTIS! Hur gick förlossningen? Blev du igångsatt?
Svar på tråden Barn nr 4, fjärde förlossningen?