• Robocopa

Vad tycker ni om namnet Filippa/ Philippa?

Vi har nyligen fått en liten dotter som vi fundera på att döpa till Filippa/Philippa.. Men hur borde vi stava det? Först var jag övertygad om att jag ville stava med PH, men har blivit mer och mer osäker..

Skriv gärna en kommentar kring hur ni associerar namnet Ph/Filippa  !  :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Filippa/ Philippa?
  • Robocopa
    Skogshallon skrev 2012-02-02 05:50:52 följande:
    Jag gillar namnet Filippa! Hade dock stavat det med enbart F i början. :)

Okej. Tack! :)
  • Tanken

Jättefint men ABSOLUT med F

Tänker förresten på eventuella smeknamn. Kände en Felicia en gång som kallades för "Fillan" och det tyckte jag var så himla fult. Kan ju hända med Filippa också. Eller "Pippa"....

• Robocopa
    Tanken skrev 2012-02-02 05:56:34 följande:
    Jättefint men ABSOLUT med F

Tänker förresten på eventuella smeknamn. Kände en Felicia en gång som kallades för "Fillan" och det tyckte jag var så himla fult. Kan ju hända med Filippa också. Eller "Pippa"....

Jo, vi har tänkt den tanken.. pappan är orolig att hon ska kallas för pippa (ett slag för sex... vilket inte skulle vara så roligt!)
  • siljeholm

Med f tkr jag!:) men jag har flera vänner som heter Filippa och ingen av dem har någonsin blivit kallad för pippa, flippan sa vi när vi var små:)

• Larsan
    Tanken skrev 2012-02-02 05:56:34 följande:
    Jag har aldrig hört det smeknamnet på namnet Filippa!
    Däremot tycker jag det är sååå fult när man kallar någon som heter Pernilla vid namn Pilla/Pillan. Jag tycker att varenda kotte med namnet kallas så utan att reagera vid det verkligen ÄCKLIGA smeknamnet!
    12-barnspappa
  • wity

Filippa

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Filippa/ Philippa?