• Anonym (Fundersam kille)

Tjejer: Vad får det att gå för er under oral-sex?

Tjenare,

Jag har en liten fundering. Vad är viktigt för att det ska gå för er under oralsex, dvs att killen går ner på er (gillar inte det uttrycket)?

Att det har föregåtts av ordentligt med förspel, kyssar osv ...?
    Måste kombineras med vaginal penetration?
    I kombination med 69, eller har det motverkande effekt?
    ... JAG VILL LÄRA MIG!!!

• Svar på tråden Tjejer: Vad får det att gå för er under oral-sex?
  • Anonym (tjej)

69 är okej MEN personligen vill jag att killen ska koncentrera sig på mig och jag på honom,jag suger helst först sen vill jag att han ska slicka,liite förspel såklart men slicka sakta med mjuk tunga,inte hårt med tungspetsen !!

• sthlmsman77
    Anonym (tjej) skrev 2012-02-02 08:57:03 följande:
    69 är okej MEN personligen vill jag att killen ska koncentrera sig på mig och jag på honom,jag suger helst först sen vill jag att han ska slicka,liite förspel såklart men slicka sakta med mjuk tunga,inte hårt med tungspetsen !!
    japp håller med 69:an kan vara mysig men föredrar att man fokuserar på den andre
  • sassa81

För mig är det 69:an som gäller.Blir kåtare av att partnern njuter.

• Anonym (30)

Det jag gillar med 69:an är att jag kan hålla på med honom samtidigt, och jag blir riktigt upphetsad av det. Men han (och jag) kommer åt som allra lättast när den ena ligger ner och slappnar av. Jag älskar synen av huden vid pung och rot som töjs ut och går ihop, eller hela utsikten faktiskt. Däremot tycker jag det är svårt att suga på den samtidigt som han slickar, utan att böja den ganska mycket. Vet inte hur andra gör... hur gör andra?
    Det blir mest att jag slickar runt om pung, längs med och bak, sen runkar jag i varierad takt med en mycket blöt hand och glider över ollonet, och sen böjer mig fram lite då och då och suger.

Min man är riktigt bra på att slicka och jag berättar för honom om jag säger när det är riktigt skönt. Det kan göra ont med fingret ibland men jag kan inte riktigt svara på när det är, så det enda är att prova och känna efter. Riktigt härligt är om han väntar med all penetrerande verksamhet och bara suger och slickar tills jag är vansinnigt kåt, då är det alldeles fantastiskt med ett finger, och sen lite mer.....

Jag tycker det är skönt lite hur som helst, bred tunga över klittan och suga på den... han brukar lägga fingrarna på sidan om den och låta den dras med åt varje håll om du för står vad jag menar. Indirekt gnuggning kanske man kan säga. Det är också skönt. Slicka snabbt med lite hårdare tunga är också skönt... Lite längre ner runt öppningen och typ överallt. När det är riktigt blött och han glider med fingrarna längs med yttre blygdläpparna... Det är så mycket som är fantastiskt om man bara slappnar av. Han varierar lite som han vill och jag har inga invändningar. Men en bred tunga känns riktigt härligt som omväxling, det är faktiskt bara min man som gjort så.

Längre tillbaka var jag så kittlig att det tog tiiiiiid innan han ens kunde börja slicka, så det blev mest att vi låg och pratade om lite allt möjligt medan han låg där nere, lite snett med huvudet lutat mot mitt lår. Numera kan han bara ta för sig. Det har varit samma med de flesta jag varit med, de har varit kittliga om jag slickat och sugit längre ner än till roten, tills vi är riktigt bekväma med varandra och då har de älskat att jag är runt omkring också.

Tar gärna emot tips jag också, förresten.  

• Anonym

69 går bort helt för min del. 

samtidig vaginal penetration är en höjdare. speciellt om det inte kommer direkt utan efter ett tag med oralsex. först ett finger försiktigt, sen två - successivt kraftullare. sen toppar man med att killen kommer in i en och knullar en rätt hårt. alternativt att man fortsätter med oralsex och ersätter fingrar med en bra dildo efter en stund. finns inget bättre än orgasm genom stimulering av både g-punkt och klitoris samtidigt. 

• PrimitivMan

Rent generellt tycker jag det är fler män än kvinnor som gillar 69:an. Många kvinnor som säger att de inte kan fokusera på sin njutning och vice versa. Får mig att ifrågasätta det här med att kvinnor har bättre simultanförmåga än män. Fast det kanske gäller i alla fall utom vad gäller njutning

Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (Man 49)
    PrimitivMan skrev 2012-02-02 09:33:58 följande:

Rent generellt tycker jag det är fler män än kvinnor som gillar 69:an. Många kvinnor som säger att de inte kan fokusera på sin njutning och vice versa. Får mig att ifrågasätta det här med att kvinnor har bättre simultanförmåga än män. Fast det kanske gäller i alla fall utom vad gäller njutning

Håller med där! Min erfarenhet är också att fler kvinnor dissar 69:an just med hänvisning till att de inte kan koncentrera sig.

Sen har jag också den erfarenheten att kvinnor är väldigt olika när det kommer till att slicka dem. Och en och samma kvinna kan vara väldigt olika från gång till gång. Det enda som gäller är att fråga den man för tillfället ha sex med hur hon vill ha det och sen vara lyhörd och testa och se vad man får för reaktion. Det kan vara snabba lätta tungrörelser, långsamma kraftfulla, kraftiga och snabba etc. etc. och så kan det vara bra att börja försiktigt och liksom "hämta upp" hennes känslighet varefter hon kräver allt kraftigare stimulans fram till orgasmen.

Ofta verkar det vara uppskattat med penetration samtidigt med ett par fingrar eller en dildo, de flesta jag träffat på har gillat det.
  • Anonym (Frugan)

För min del går 69an bort då jag inte kan koncentrera mej på min njutning och därför inte få orgasm heller.
    Jag vill bara bli slickad inga fingrar, kuk eller något annat som stör eftersom jag enbart kan komma vid oralsex eller klitoris stimulans i form av vibrator.  Jag är inte så förtjust i samlag alls eftersom jag inte tycker det är speciellt skönt så ger det mej liksom 0.

• Anonym (Mmm)

Gillar att bli slickad på klitoris och så småningom bli penetrerad med fingrar samtidigt. En finger i analen är inte helt fel, men det ska börja försiktigt, med bara slick.

• Anonym (uthållighet)

Det måste vara en uthållig karl. En klar fördel om jag är rejält tänd redan innan, sen börja slicka mjukt varefter hårdare och så INGA PAUSER! Blir det en paus tappar jag allt som byggts upp och det är som att börja om.

Jag gillar 69an men när det börjar närma sig för mig har jag liksom svårt att göra något på killen, fast då vet han ju att det snart är full pott. 

• Anonym (=))

älskar att bli slickad och helst med ordentlig massage av rumpan samtidigt! själva slickandet bör ju va  olika beroende på dagsformen men inte hårt och snabbt med tungan de går bort... mera mjukt o fint över hela :)
    ett finger eller två om de går e ju alltid bra samtidigt som han jobbar med tungan, men de kan oxå variera.
    Det bästa är att kombinera med lätt analstimulans när de närmar sig orgasm då blir den såå mkt bättre :D

69an går bort då jag inte klarar att suga av min snubbe tyvärr (efter trauma som skadat mig lite) men de kanske jag kan med tiden, hoppas de iaf :)

• Anonym

Det är lättare för mig att berätta vad som gör att jag INTE kommer än exakt vilka tungövningar som gör det:

Om det finns ett (mer eller mindre outtalat) "krav" eller stark förväntan på att jag ska komma så kan jag inte det - jag får prestationsågren!

Mannen ifråga måste VERKLIGEN tycka om vad han gör, inte göra det "för min skull"  eller som nåt slags "payback" för då blir jag osäker på typ allt. Min lukt, min smak, mitt utseende och då kan jag inte slappna av och njuta tillräckligt för att få orgasm.

• Anonym (<Squirten)

69:an är bäst.... man kan slappna av och suga sin kille samtidigt som han slickar och då tappar man tankarna på att "nu kommer jag snart nu kommer jag snart" och man bara kommer.
    Oralsex är för mig viktigare än själva penetreringen. 

• teknikfreak

Säger som några andra i tråden, 69 är svår att njuta i. Jag kan uppskatta tanken i 69an men jag fixar inte alls att koncentrera mig. Jag vill annars gärna ha hånglat lite innan men sedan får han gå ner när som helst, som en del av förspelet, mitt i sexet eller när han eller jag bara vill. Jag gillar att bli lite retad i början, slickad lite runt omkring tills jag går upp i brygga och kräver närkontakt, då vill jag ha slick rakt på, gärna långa svepande tag och samtidigt bli fingerpullad.

Men som sagt, tror att du måste leta dig fram till vad din tjej gillar, vi är många som gillar totalt motsatta mot andra :) Viktigast är att du visar att du gillar det, så jäkla sexigt! 

Svar på tråden Tjejer: Vad får det att gå för er under oral-sex?