Anonym skrev 2012-02-02 10:48:34 följande:
Kan tillägga att mina egna barn inet hade det bästa självförtroendet efter det. Nu när vi är ensamma så blommar de, de vågar ta plats nu och i våran familj så är det inga dräpande kommentarer från hans otrevliga barn. Utan alla får ta plats. Ingen som avbryter (för det måste pappas barn få göra, annars betyder det att de inte är medräknade).
HELT UNDERBART
ja, samma här. Nu äntigen börjar stora pojken att slappna av i vårt nya egna hem och det säger han oxå ofta. Hade oxå skrivit på fl några gånger och fick jämt skit. Sist var det vid jul, hade redan flyttad och vi skulle försöka som särbos, Mitt nu - ex trodde att han var bra eftersom han lägger ut 1000 kr för julklappar för varje barn, även för "mitt". Han tjänar en jädra massa pengar men felprioriterar (blev fly förbannad när jag sa det till honom). I alla fall har jag inte såna pengar, måste se till att klara mig, har barnen på heltid. Så därför kunde jag bara köpa nåt litet för mitt stora barn och inget (en badsits, men inte som present) till lilla. Dem fick ju nog redan ansåg jag och eftersom exet betalar det minsta i underhåll och jag fick allt köpa igen till lägenheten strax innan hade jag inte råd.
Nu till problemet: jag köpte inget åt bonusen, för jag inte hade råd ens för mina egna barn, vi låg i separationen, samt att jag tyckte det är orättvist gentemot mina. Alla barn fick julklappar av sin mamma och sin pappa. Varför ska bonusen oxå få av mig. "ja, men mina fick ju oxå av min mormor", fick jag höra.
Men visst, och bonusen då som fick massor redan av sin mamma och sin pappa, sedan av sina 2 stora systrar, sin morfar, moster, farföräldrar mm.
Under hela tiden fick jag aldrig unna mig nåt, sambon slängde ut alla pengar. Mina barn har begagnade kläder (vilket jag tycker är inget fel med det), men bonusen tyckte att han är för fin för det, ja då minsann köper vi bara nya kläder till bonusen för horrenta summor. och och och, listan är lång. Varför förstår ingen, att jag efter all den tiden inte inser att ge mina barn ännu mindre i julklapp bara för att oxå kunna köpa nåt till bonusen, som inte heller hade nöjat sig med en present för typ 100 spänn. Hur kul känns det då??? Men som sagt fick jag bara skäll här på fl för det. Ingen fattar alla känslor bakom det hela.