• ulle85

Resa med eller utan 1-åring? Hur hade du gjort?

Jag är så himla kluven just nu så tror ja blir tokig!!

Min sambo jag å ett kompispar till oss har länge pratat om att åka på charter i april-maj. Vi ska åka all inclusive å bara ha en härlig semester med avkoppling sol å bad.

Nu är det så att vi har en liten kille som fyller 1år i slutet på maj. Min sambo vill absolut inte ha med honom på semestern han säger att det inte blir någon avkoppling då. De kan ja hålla med om. En 1-åring får man ju springa efter en hel del.

Mina föräldrar och mina svärföräldrar kan dela på å ha killen när vi är borta. Båda bor på samma ort som vi. Han trivs som fisken i vattnet hos båda och har sovit över hos båda också...

Jag vet inte om jag skulle njuta av en semester utan min lille kille... Tvivlar inte på att han kommer ha det annat en kanon hos mina å min sambos föräldrar!

Kan tillägga att han är flaskbarn. Så har kunnat åka på lite ärenden å sånt från första början utan att ha bråttom hem... Så kanske inte har samma band mellan oss som man har med ett barn som ammats?! Vet inte...

Hur skulle du göra? Snälla hjälp mig! Är jag en dålig mamma om ja åker? Å va kommer alla andra å tro om mig?!

• Svar på tråden Resa med eller utan 1-åring? Hur hade du gjort?
  • Frontline

Lämna barnet kan vara skönt så åk iväg och njut samt vila upp er 1 vecka..
    Trivs barnet hos dom är det väl inga bekymmer...

Så nej i mina ögon är du ingen dålig mamma...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Pickeli

Skulle aldrig för mitt liv ge mig av i en vecka och lämna en sådan liten hemma. Nej barnet har inte samma band till någon annan som till dig.

Men NEJ jag tycker inte DU är en dålig mamma om du inte känner likadant som jag. Och om jag var du skulle jag inte bry mig om vad andra tyckte.

Jag skulle råda dig till att ta med barnet eller stanna hemma. Tror inte du kan slappna av om du har barnet flera hundra mil ifrån dig heller.

Google it!
  • Pickeli
    Pickeli skrev 2012-02-02 09:48:52 följande:
    . Nej barnet har inte samma band till någon annan som till dig.
    Förutsatt att inte dina föräldrar och svärföräldrar spenderar lika mycket tid tillsammans med barnet som du gör. Det vet jag ju ingenting om men det är ju inte det vanliga.
    Google it!
  • SilverWoman

1 vecka tycker jag är inga problem. Jag gillar faktiskt inte föräldrar som drar sina småbarn på charter resor, barn behöver lugn och ro tycker jag. Dessutom finns det massa svåra sjukdomar i vissa charter länder, så nej ingen resa med småbarn utanför norden. Men så tycker jag och andra kan tycka annorlunda.

• ulle85
    Pickeli skrev 2012-02-02 09:49:57 följande:
    Förutsatt att inte dina föräldrar och svärföräldrar spenderar lika mycket tid tillsammans med barnet som du gör. Det vet jag ju ingenting om men det är ju inte det vanliga.

Fast när han är hos mina å min sambos föräldrar så lägger dom ju all energi till 100% på honom. dom går ju inget annat än är med han. å de är ju inte jag. jag städar tvättar å gör andra hushållssysslor. men de struntar ju dom i när han är där...
  • MammaSarah88

Jag skulle aldrig kunna lämna bort min dotter och åka iväg på "semester", skulle inte alls kunna koppla av å njuta utan henne! Tycker att hon är för liten för att lämnas iväg en vecka..

Men om du känner att du kan slappna av utan henne och att ni åker dit å vilar upp er så tycker jag absolut inte att du är en dålig mamma.. Strunta i vad andra tycker!

• Pickeli
    ulle85 skrev 2012-02-02 09:54:18 följande:
    Fast när han är hos mina å min sambos föräldrar så lägger dom ju all energi till 100% på honom. dom går ju inget annat än är med han. å de är ju inte jag. jag städar tvättar å gör andra hushållssysslor. men de struntar ju dom i när han är där...
    Jo men ändock, du (och kanske pappan ev syskon) är ju den tryggaste punkten i hans liv. Du är ju hans mamma och det ersätts inte i en handvändning. Även om barnet säkerligen är väldigt trygg och trivs med sina svärföräldrar.
    Google it!
  • ulle85
    SilverWoman skrev 2012-02-02 09:51:32 följande:
    1 vecka tycker jag är inga problem. Jag gillar faktiskt inte föräldrar som drar sina småbarn på charter resor, barn behöver lugn och ro tycker jag. Dessutom finns det massa svåra sjukdomar i vissa charter länder, så nej ingen resa med småbarn utanför norden. Men så tycker jag och andra kan tycka annorlunda.

Där håller jag med dig! Vill inte dra med honom. Så antingen blir det en vecka utan honom eller ingen semester alls...
  • Länisen

Jag hade inte lämnat barnet och åkt själv. Varför skulle han inte kunna följa med för? Vi åkte till Turkiet med vår lilla kille när han precis fyllt ett, och han hade JÄTTEKUL! Han verkligen älskade att bada och plaska i poolen, fick massa uppmärksamhet av alla överallt, åt ute med oss osv... klart man inte bara kan ligga på sin solstol, man måste ju ha koll, men det var absolut inga problem över huvud taget. Tycker absolut er kille ska få följa med er.

Casper 2010-06-09
  • Länisen

Tycker förresten inte heller du är en dålig mamma om du skulle åka utan honom, men eftersom jag tror att han skulle ha jättekul på semestern så hade jag tagit med honom.

Casper 2010-06-09
Svar på tråden Resa med eller utan 1-åring? Hur hade du gjort?