• Hestkvinnan

Flytta till rosengård med familjen?

Hej jag och min man har nu sepparerat efter att han kommit på mig med en annan pappa från samma dagis som mitt barn går på.
    Vi bor i Stockholm för tillfället men han vill kasta ut mig.
    Jag har det inte så bra ekonomiskt men upptäckt att jag har råd att köpa en lägenhet i Rosengård,Malmö.
    Jag vet att förorten har fått mycket publicitet dom senaste åren så därför tänkte jag kolla med er här på familjeliv.
    Har någon erfarenhet av Rosengård eller liknande förorter när barn är inblandade.
    Är det mycket stökiga invandrare där eller är det blandat mellan oss hederliga svenska och oärliga medborgare ?

• Svar på tråden Flytta till rosengård med familjen?
  • Emmeliina

Rosengård är ingen förort, det är en stadsdel som ligger inne i Malmö. Inte för att jag brukar hänga där men där är inte många svenskar som bor där iaf. Kan iaf säga att ambulans inte brukar köra in dit utan polis eskort, och bara det säger en del :) men ja, det är billigt där men jag hade nog satsat på att bo någon annanstans än Malmö överhuvudtaget.

• Pwen

Jag bor och är uppvuxen i Malmö. Jag skulle inte bosätta mig i Rosengård om jag så fick betalt. Allra helst inte med barn...eller nej inte utan heller förresten. 
    Är du född och uppvuxen där så antar jag att det är en annan sak? Det är stökigt, otryggt och du kan inte förvänta dig ngn slags ro.

• Frontline

Då Rosengård har fått mycket publicitet senaste åren så är det oerhört dyrt att bo där...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Hestkvinnan
    Frontline skrev 2012-02-02 10:52:15 följande:
    Då Rosengård har fått mycket publicitet senaste åren så är det oerhört dyrt att bo där...
    Precis. Och jag tänkte att det kanske är en bra idé att investera i en lägenhet där då eftersom priserna säkert kommer höjas när dom "rensat upp" lite där.
  • Pwen
    Hestkvinnan skrev 2012-02-02 10:57:48 följande:
    Precis. Och jag tänkte att det kanske är en bra idé att investera i en lägenhet där då eftersom priserna säkert kommer höjas när dom "rensat upp" lite där.
    Rensat upp? Det där har man försökt åtskilliga gånger genom åren, utan ngt resultat.
  • Emmeliina

Det kommer aldrig rensas upp där :) Så gå inte runt och hoppas på det. Nej du TS jag hade flyttat någon annanstans, speciellt om du ska flytta med barnen.

Nicole 110322 <3
  • exiteme

Hur har du tänkt att pappan ska kunna träffa barnen om du flyttar så långt?

Det finns två delar av Rosengård. "Köpedelen" är lugnare. Hade dock aldrig flyttat dit. Och då är jag ändå uppvuxen på den sidan som det är så mycket rabalder om.

• Frontline
    Hestkvinnan skrev 2012-02-02 10:57:48 följande:
    Det är ju kanoners fatta vilken vinst du kommer att göra
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Hestkvinnan
    Frontline skrev 2012-02-02 12:14:38 följande:
    Det är ju kanoners fatta vilken vinst du kommer att göra
    exakt.
    Jag tänkte även att man kan köpa säkerhetsdörr mm för pengarna. Fixa en riktigt fin lägenhet där och sälja om några år för miljonvinst :)
  • Exoplanet

Jag tycker absolut att du ska flytta till Rosengård - kanske med pappan från dagiset? Där finns säkert bra arbetstillfällen också, t.ex. inom import/export, distribution av olika slag och bra nätverk för småföretagare. Har du tur kanske du t.o.m. blir headhuntad av någon etablerad rörelse inom restaurangbranschen.

• Hestkvinnan
    Exoplanet skrev 2012-02-02 15:22:40 följande:
    Jag tycker absolut att du ska flytta till Rosengård - kanske med pappan från dagiset? Där finns säkert bra arbetstillfällen också, t.ex. inom import/export, distribution av olika slag och bra nätverk för småföretagare. Har du tur kanske du t.o.m. blir headhuntad av någon etablerad rörelse inom restaurangbranschen.
    Varför hackar du på mig ?
    Jag har beskrivit min situation och frågan är inte jobbrelaterad då jag just nu lever på sjukpenning?
  • mteriksson

Eeeh dina barns pappa då, hur ska han umgås med barnen. du begår ett stort misstag och nu rycker duuupp dina barn?

• EmilyB

Klart du ska flytta till Rosengård.
    FInns mycket roliga kryddor i affärerna. 

• Maria 79

Ja men visst, Rosengård, det är säkert så rosenskimrande som namnet låter.
    Barnen får det nog jättebra där också, om inte annat så lär dom sig springa jävligt fort mellan kulorna som viner.
    Men skaffa ingen hund, de brukar vara rädda för höga ljud som ju skottlossningar kan vara. Men annars säkert jättefint.
    Skaffa en till unge med han dagispappan också så hittar du många vänner i nån BVC grupp eller på dagis.
    Lycka till med din finfina framtid :) och den underbara uppväxtmiljö du ger dina barn kan ju bara båda gott för dem :)

• SHAKAWKAW

Yeah. Right.

Du har barn, bor i Stockholm, vill flytta - och bestämmer dig för... Rosengård? Av alla ställen? Hehe. "Okej".

• Cookie killer
    EmilyB skrev 2012-02-02 15:27:41 följande:
    Klart du ska flytta till Rosengård.
    FInns mycket roliga kryddor i affärerna. 
    Det FINNS faktiskt mycket roliga kryddor i hyllorna! Skrattande

Pass upp TS, dom skjuter mest i Fosie, så stryk den avdankade stadsdelen innan RG. Seved är också rätt illa. På RG är det mest bränder av olika slag, soprum, lägenheter och lite on/off skottlossning. Men om du vill ha litta äventyr så kan du ju gå runt i nån dyr jacka och flasha dyr mobil runt Triangeln/Gustav så blir du garanterat uppskattad. Ta för all del med TROLLungen. Alltid spännande att se mamma/pappa bli rånad.

o ajjajjajjajj buff

Sov gott lille-killen, din mamma kommer nog inte hem i natt heller.

• Kaf Ha Ya Ain Sad
    Cookie killer skrev 2012-02-04 21:58:06 följande:
    Det FINNS faktiskt mycket roliga kryddor i hyllorna! Skrattande

Pass upp TS, dom skjuter mest i Fosie, så stryk den avdankade stadsdelen innan RG. Seved är också rätt illa. På RG är det mest bränder av olika slag, soprum, lägenheter och lite on/off skottlossning. Men om du vill ha litta äventyr så kan du ju gå runt i nån dyr jacka och flasha dyr mobil runt Triangeln/Gustav så blir du garanterat uppskattad. Ta för all del med TROLLungen. Alltid spännande att se mamma/pappa bli rånad.

o ajjajjajjajj buff

Sov gott lille-killen, din mamma kommer nog inte hem i natt heller.

The dogs may bark but the caravan moves on
  • Jerka69

Ensam svensk kvinna i Rosengård ? Det finns en grund till att det är billigt där.
    När posten och brandkåren inte åker dit så skall man inte göra det

Men du kanske gillar överrasknings-sex 

Svar på tråden Flytta till rosengård med familjen?