• Elaine 116

Pedofil invigde PRIDE eller vad??!

"Pedofilen skänker ömhet och kärlek", skrev Kjell Rindar i ett uttalande till regeringen där han förespråkade legalisering av pedofila övergrepp på barn. I somras invigningstalade han på Stockholm Pride.

http://www.friatider.se/kand-pedofilledare-invigde-pride

Får det gå till på det här sättet????

Jag var själv på Pride med mina barn och det var ingen som sa nåt om att det var en pedofil organisation som drev det. VARFÖR Skriver inte medierna om det här? Kan nån förklara det för mig nu tack!?

Kokar av ilska!!!

• Svar på tråden Pedofil invigde PRIDE eller vad??!
  • Elaine 116
    Thursday skrev 2012-02-02 11:38:28 följande:
    Du kan ju t,ex. läsa i DN om saken:

www.dn.se/kultur-noje/xxx
    eh hittar inget om att han var pedofil där??

står bara; 

– Vissa debattörer hävdar fortfarande att Rfsl där förespråkade pedofili men i vårt remissvar betonas mycket starkt att vi anser att alla slags övergrepp straffvärda. 

på den andra sidan står det:

”Vem är förbrytaren? Pedofilen som skänker ömhet och kärlek och främjar en naturlig sexual- och personlighetsutveckling eller så kallade normala människor som orsakar förvirring och med tabuterror hindrar den naturliga köns- och personlighetsutvecklingen [...] Pedofilen är inte sjuk. Han är ensidig i sin sexuella fixering.”

OCH sen skriver dom att pedofiler är hyggliga människor och det var 1999!!

Kan inte fatta att en sån här person får leda  PRIDE 2011 när dt blivt så rumsrent. har pedofili blivit rumsrent!!?
  • Nemi76

Vad är Friatider.se för sida? Vilka intressen ligger bakom den? Bara något att reflektera över innan man tar det som skrivs där för sanning...

• Elaine 116

jag skiter i om det är en SD sida bara dom skriver vad som är sant!

• Nemi76
    Elaine 116 skrev 2012-02-02 11:56:50 följande:
    jag skiter i om det är en SD sida bara dom skriver vad som är sant!

Ja, frågan är ju om de skriver vad som är sant...
  • Tigerliljaaa

jag är hydta bombsäker på att rfsl INTE förespråkar pedofili, mjligtvis att pedofiler ska få VÅRD men INTE övergrepp på barn.

• Susanna 457

Någon här som jobbar inom rfsl/pride anordnarna som kan bekräfta detta?? Riktigt illa om det stämmer! Varför skriver inte tidningarna om det ifall att det är sant?

• Tigerliljaaa
    Susanna 457 skrev 2012-02-02 14:26:30 följande:
    Någon här som jobbar inom rfsl/pride anordnarna som kan bekräfta detta?? Riktigt illa om det stämmer! Varför skriver inte tidningarna om det ifall att det är sant?
    för att det inte är sant! varför skulle en organisation som jobbar stenhårt på att få väck övergrepp i alla dess former stötta pedofili? lägg ner nu! MISSFÖRSTÅND eller mest troligt ett uttalande tagit ur dess sammanhang!
  • Tigerliljaaa

det finns tyvärr gott om folk som vill få homosexuallitet (framförallt hos män) likaställt med pedofili vilket bara är tragiskt, trångsynt och homofobiskt.

• Susanna 457

Kjell Rindar sade alltså inte detta, som jag just med egna öron hörde honom säga i dokumentärfilmen som artikeln länkar till?

- Du skulle titta på vilka positiva konsekvenser det finns, utbrister Rindar och börjar berätta om en bekant som gått runt på stan och raggat på småpojkar.

- Den här killen jag tänker på raggade ofta på sådana där flipperhallar där sådana här killar stod på framförallt 60- 70-talet och spelade flipper. De hade ju ingenstans att gå. Fritids var ju inte uppfunnet då. Det var egentligen ingen som såg dem. De var inte sedda. Plötsligt så blir de sedda av en vuxen man som har en bil och som kör dem hem. De fick naturligtvis hamburgare och det ena med det andra. Det var jättekul det här och plus kontakten med den här killen då, berättar Rindar.

På vilket sätt har jag just "missförstått" vad han sa? Det verkar ganska tydligt...

Vad har du för anledning att försöka sopa det här under mattan om man får fråga??

Svar på tråden Pedofil invigde PRIDE eller vad??!