Förlorat min smak
Hej
Undrar om någon har varit med om samma sak som mig? Jag har varit riktigt sjuk sedan måndags i förra veckan. Antingen en riktig monsterförkylning eller så influensan. Ont i bihålor, snorig, huvudvärk, lock för öronen och hostig bland annat.
I förra veckan märkte jag då att jag inte kände någon smak när jag åt. Tänkte att detta berodde på min förkylning och att smaken skulle komma tillbaka när jag började bli frisk.
Nu känner jag mig bättre, fortfarande inte helt bra, men mycket bättre än i förra veckan. Jag använder nässpray för att motverka min täppta näsa, har lite huvudvärk och hosta kvar, men annars mår jag ganska bra. Men min smak har inte kommit tillbaka!
Läste lite på internet och det kan tydligen vara så att smaken kan försvinna om man utsätts för något traumatiskt. Detta var ju inget trauma, men jag har verkligen mått skitdåligt.
Har någon varit med om samma sak, och kom smaken tillbaka för er? Jag känner mig nästan handikappad och har absolut ingen lust att äta när jag inte känner hur det smakar. Fortsätter det så tänker jag kontakta sjukvården, men inte förrän jag är helt frisk.