• fiasoso

hjälp/tips jobb för min engelsktalande flygvärds pojkvän

Min pojkvän funderar på att flytta hit till Sverige för att vi ska kunna bo ihop. Finns det någon som har tips hur min pojkvän ska gå till väga för att söka jobb i stockholmsområdet, han talar engelska (ingen svenska) och har arbetat i några år som flygvärd (cabin crew) på emirates airlines i Dubai. Alla tips mottages mycket välkommet!

• Svar på tråden hjälp/tips jobb för min engelsktalande flygvärds pojkvän
  • roffe

Kan han inte läsa sfi? Annars kanske han kan jobba på t ex Arlanda eftersom han har sådan erfarenhet? :)

• Myysan

McDonalds brukar ta in mkt ny starts arbetare... desvärre inte världens roligaste men det är ett jobb... lön 105,30/h 

• roffe

Får man verkligen 105 kr/tim? Wow det är ju mer än inom hemtjänsten iaf. :)

• cbordner

Mitt tips är att söka jobb som han har erfarenhet av först och främst, sen andra jobb som t ex mcdonalds. Men ge inte upp! Det är svårt för alla att få jobb, och pratar man inte språket blir det bara svårare. Min man (från USA) flyttade hit 2007 och hade bara lite ströjobb fram tills sommaren 2010 då han fick ett kort vikariat i 6 månader sen nytt jobb våren 2011. Det är svårt, men spara undan pengar om ni kan, gör budget och ge varandra massa stöd medans han letar.

• hannis

Leta på engelska pubar och specialbutiker. Finns en del i Stockholm tex.

• Myysan
    roffe skrev 2012-02-02 15:33:04 följande:
    Får man verkligen 105 kr/tim? Wow det är ju mer än inom hemtjänsten iaf. :)
    det är om du är vanlig medarbetare om du är skiftledare eller assistent så får man mer betalt...
Svar på tråden hjälp/tips jobb för min engelsktalande flygvärds pojkvän