• Lillaskrutt

Frosting på tårta ett dygn innan ätdags?

Har gjort chokladbottnar till en chokladtårta som ska ätas imorn(fredag kväll). Kan jag göra klart tårtan redan ikväll? Så den får gosa ihop sig? :)... Eller blir frostingen konstig då?

• Svar på tråden Frosting på tårta ett dygn innan ätdags?
  • Lillaskrutt
    Tigerliljaaa skrev 2012-02-02 15:07:13 följande:
    vad ska du ha mer än frosting?

Det är chokladbottnar med chokladfrosting både i och utanpå tårtan. Samma frosting.....
  • Lillaskrutt
    Tigerliljaaa skrev 2012-02-02 15:07:13 följande:
    vad ska du ha mer än frosting?

Alltså inget annat.... Kanske jag skulle skrivit
  • Lillaskrutt
    eliten skrev 2012-02-02 15:20:13 följande:
    Det går bra att göra idag, blir godare så!

Ååå vad bra!!:) en fråga till.... Hur förvarar man den bäst?? Har en tårtbox i plast, men tårtan kommer blir alldeles för hög för den...... Plastfolie??
  • eliten

Ja plastfolie funkar, kan sticka ner några tandpetare i tårtan så plasten hålls uppe så du inte förstör ytan om du vill

• Tigerliljaaa

fast vad är det för typ av frosting? vissa funkar andra skulle jag aldrig lägga på så långt innan

• Lillaskrutt

Ååå vilken smart ide med tandpetarna!! Hade jag aldrig tänkt på själv:)

eliten skrev 2012-02-02 15:28:23 följande:
    Ja plastfolie funkar, kan sticka ner några tandpetare i tårtan så plasten hålls uppe så du inte förstör ytan om du vill

• Lillaskrutt
    Tigerliljaaa skrev 2012-02-02 15:56:54 följande:
    fast vad är det för typ av frosting? vissa funkar andra skulle jag aldrig lägga på så långt innan

300g smör+5 dl florsocker+ 1 dlkakao+ 200g choklad+1dl grädde
  • Tigerliljaaa
    Lillaskrutt skrev 2012-02-02 16:27:10 följande:
    300g smör+5 dl florsocker+ 1 dlkakao+ 200g choklad+1dl grädde
    kan nog bli bra men se till att det är täckt så det inte tar smak av annat :)
  • Lillaskrutt
    Tigerliljaaa skrev 2012-02-02 16:29:40 följande:
    kan nog bli bra men se till att det är täckt så det inte tar smak av annat :)

Ja men då gör jag den ikväll:)! Va bra! Ska täcka den med massa plastfolie på fatet, blir nog bra! Tack för hjälpen!
Svar på tråden Frosting på tårta ett dygn innan ätdags?