• pucken

bra bok om att bli förälder?

har ett par vänta barn-böcker, men vill nu ha en bok om att bli förälder. kan nån tipsa om en eller flera bra böcker? är även ute efter tips om bra typ barn"handböcker".

• Svar på tråden bra bok om att bli förälder?
  • jezzzica

fick både stora boken om barn och familjeliv av katerina janusch.... den sista är verkligen att rekomendera för där behandlas ämnen som är aktuella upp till tonåren

• HH78

Uppdrag mamma ska tydligen vara bra. Jag har boken från A till Bebis, det är kanon!

• Linsis

Det finns en bok som heter "att bli mamma" som är skriven av Malin Bergström som är psykolog. Jag tyckte att den var jättebra när jag läste den inför första barnet. Ska plocka fram den igen snart tror jag. Den finns att köpa på www.adlibris.se för bara 145 kr.
    Rekommenderas!

• sandra1982

Jag har en boh som heter Dom första fem åren. Jag har bläddrat i den ett X antal gånger sen min son Elias föddes. Och den kan jag verkligen rekommendera!!

• marsmamman

Har en bok som heter "Växa och upptäcka världen" som handlar om barnets utveckling det första året. Tycker den är jättebra, finns i pocket.

• skorpan78

Jag rekommenderar från A till Bebis! Det är super, t.o.m. blivande pappan har läst den och han tyckte den var guld! (han har läst en handfull böcker i sitt liv..)

Svar på tråden bra bok om att bli förälder?