• Anonym (Nyfiken)

Återanvända gravtest!? ;-)

Jättedum fråga kanske. Men går det testa om med gravtest? Vet att det står i bruksanvisning att det inte går. Dock fått för mig och hört talas om någon som lyckas.

Tex att man testar neg först för att spara testet och få positivt tre dagar senare

Någon som det funkar för? Eller någon gravid som har kvar något negtest och vill testa kissa på?

Nyfiken!

• Svar på tråden Återanvända gravtest!? ;-)
  • Sockerkringlan

Jag skulle inte våga lita på ett använt test om det skulle visa positivt. Så nej till att försöka återanvända ett graviditetstest. Då är det bättre att du köper billiga tester från tex Testlagret eller Billigatester om du vill testa många gånger.

• Anonym (Nyfiken)

Jojo. Är mest nyfiken på om det är möjligt

• Anonym

Jag har tagit ett par tester som visat positivt någon timme efter avläsningstiden. (de har alltså varit negativa innan) Så jag skulle heller aldrig lita på ett positivt test som var återanvänt. Man ska nog ändå ha ett fräscht test att jämföra med.

• FrökenCarlsson

O jag har faktiskt gjort så, testade en kväll runt fem kanske, testet va negativt.. På natten när jag skulle lägga mig skulle jag slänga testet eftersom det låg på toaletten, o då visade det svagt positivt (ca 7 timmar senare) och jag va gravid.. Dock inget jag skulle blint lita på utan att göra ett nytt test, men visst kan d hända..

• Anonym (Men)
    FrökenCarlsson skrev 2012-02-02 18:12:09 följande:
    O jag har faktiskt gjort så, testade en kväll runt fem kanske, testet va negativt.. På natten när jag skulle lägga mig skulle jag slänga testet eftersom det låg på toaletten, o då visade det svagt positivt (ca 7 timmar senare) och jag va gravid.. Dock inget jag skulle blint lita på utan att göra ett nytt test, men visst kan d hända..
    Men det är väl inte så ts menar? Eller kissade du på testet igen?
Svar på tråden Återanvända gravtest!? ;-)