• lillaLuddesmamma

Du som gjort ultraljud i v.12 och RUL. Vilket datum kom bebis?

Hejsan!

Jag gjorde ett ultraljud i vecka 12 och sedan ett RUL. Vid ultraljudet i v.12 sattes BF till den 5 februari. Vid RUL så visade mätningarna på BF 11 februari men man ändrar inte BF datumet efter RUL när man gjort ett UL i v.12 i Kalmar.

Det jag undrar är när kom era bebisar då ni fått olika BF vid olika ultraljud?  

Hoppas ni förstår vad jag menar =)

MVH

• Svar på tråden Du som gjort ultraljud i v.12 och RUL. Vilket datum kom bebis?
  • Ettantian

Jag gjorde ett i vecka 10 och tror jag fick 14/6 då, när jag gjorde RUL så blev datumet 21/6 och så föddes hon 2/6

• Adrian2011

Jag gjorde ett i vecka 12, då var det enligt sist mensen, 20:e januari, enligt RUL 27:e januari, han är född den 20:e

• lillaLuddesmamma

Tack för svaren! Verkar än sålänge lovande =) Har ett stort SF-mått och hoppas bebis kommer bara ngn enstaka dag efter BF....

• Bittersweet2012

Undrar oxå vilket datum stämmer bäst . Jag gjorde vul i v.10 o då satte läkaren bf till 27e mars, sen gjorde jag KUB i v.13 o då sattes datum till den 24e mars, men på RUL i v.19 satte bm datum till 29e mars! Nu går min bm efter RUL datumet o struntar i de andra. Enligt mina egna beräkningar borde det va typ 24-25e mars så det blir spännade att se vilket datum som stämmer bäst

• Fridafin

Aj då :), hade samma fundering. Har fått 9 mars enligt ul v 12, och 11 mars enligt RUL (inte för att det är ngn större skillnad och jag gick över 15 dagar m första barnet, så vänta är jag bra på haha), men hur stämde de olika datumen med din senaste mens då? Enligt mig själv borde jag ha BF 6 mars, om jag går efter sm och äl-datum.

Grattis till lilltjejen!

lillaLuddesmamma skrev 2012-02-26 18:56:43 följande:
    Kan nu dela med mig av mitt egna resultat. Ultraljud v:12 bf:5/2, Rul bf: 11/2. Hon kom den 13/2 =)

• lillaLuddesmamma
    Fridafin skrev 2012-02-26 20:02:39 följande:
    Aj då :), hade samma fundering. Har fått 9 mars enligt ul v 12, och 11 mars enligt RUL (inte för att det är ngn större skillnad och jag gick över 15 dagar m första barnet, så vänta är jag bra på haha), men hur stämde de olika datumen med din senaste mens då? Enligt mig själv borde jag ha BF 6 mars, om jag går efter sm och äl-datum.
    Grattis till lilltjejen!
    Enligt SM så var jag beräknad till den 1/2 =) Då har du inte långt kvar nu! Hoppas du slipper gå över denna ggn!
  • Lilymay

jag var bf 2 jan men fick den 14 jan...

• Tro

Hej , jag var på ultraljud i vecka 12, fick då veta att jag är beräknad den 3 oktober. Idag var jag på ett ultraljud i veckaa 18, och idag sa dom då att jag är beräknad den 8 oktober.. Vad ska man lita mest på ?

• klarabella87

ultraljud i v. 14 fick BF 20 mars
    ultraljud i v. 19 fick BF 21 mars

Hon kom på beräknad dag 21 mars ! 

Svar på tråden Du som gjort ultraljud i v.12 och RUL. Vilket datum kom bebis?