• Gadget

Nordeadosa "äter" batteri!

Förra veckan skulle jag logga in på Nordea för att växla en ganska stor summa pengar till Tyskland där jag bor. Typiskt, plötsligt hade batterierna tagit slut och tills jag köpt nya hade valutakursen gått upp lite så jag avvaktade. Loggade dock in och det fungerade.

Nu en vecka senare skulle jag göra ett nytt försök och den fungerar inte igen! Jag tror jag blir galen. Någon som varit med om detta? Batterierna kostar ju 100 kr, kan säkert ringa Nordea och be dem skicka en ny dosa, men det tar ju flera dagar hit till Tyskland och vem vet vad som händer med valutakursen då?

Vet inte vad jag ville med tråden, får ur min frustration mest antar jag. 

• Svar på tråden Nordeadosa "äter" batteri!
  • alice mamma

Byt bank kanske :) Jag har haft min dosa från SEB i flera år och aldrig bytt

• Gadget

Håller på. Ville bara tömma mina pengar från Nordea hit till Tyskland. Den har fungerat i flera år innan. Fast min sambo menade att vi bytte batteri tidigare i år också, det kommer jag dock inte själv ihåg.

• Gadget

Ringde dem och de skulle skicka en ny dosa, men det tar väl säkert en vecka.

Frågade om jag kunde faxa en beställning om kontoöverföring, han visste inte utan jag ska ringa mitt lokala kontor i morgon. Någon som vet? 

• sportpappa

En idé kan vara att alltid dra ut kortet från kortläsaren så fort du inte använder dosan. Den ska slockna automatiskt efter ett tag med kortet i, men det drar mer ändå mer än om du alltid drar ut kortet ur kortläsaren när du inte använder den.
    Jag har aldrig mitt kort i Nordeas kortläsare och efter 5 år så fungerar den fortfarande bra.

• Gadget

Jag tar också alltid ur kortet direkt och använder dosan max två ggr i månaden. Vet inte om det var dosan eller batterierna det var fel på denna gång. Ska reklamera batterierna nu och en ny dosa får jag av Nordea med posten nästa vecka.
    Bara så otroligt frustrerande att detta inträffat vid två tillfällen när jag ska göra just något väldigt viktigt och lite spekulativt b

• Gadget

Det verkar för övrigt vara glapp i dosan och inte batterierna. Lyckades få den att fungera så jag kunde få igenom min överföring. Puh.

Svar på tråden Nordeadosa "äter" batteri!