• Anonym (trött)

Gamla gubbar

Blir så trött, var och handlade idag och då var det en gammal gubbe på ca 55-60år som väljer att köra in i min vagn istället för att gå runt (står och håller i vagnen och pratar med min man och barn, vilka står bredvid vagnen på motsatt sida om gubben).

Nej stod inte ivägen så att man inte kunde gå runt. Kommenterar att han kan ju åtminstone säga till att han vill förbi istället för att knuffa/trycka bort min vagn. Gubben spelar idiot och fattar inget, han svär och säger att jag ska skärpa mig?!? Blir så j*** arg så jag höjer rösten och skriker att "man kan faktiskt gå runt gubbjävel"....

Hatar att inte bara få vara i fred.  

Hatar att alla andra i affären gav mig sura blickar för att jag är en ung mamma som borde respektera äldre...spyr på äldre, skit är de  som tror att de kan göra vad de vill och unga ska bara ta deras skit. 

• Svar på tråden Gamla gubbar
  • EnsamMammaTillTvå

Gud jag vet precis vad du pratar om! Jag har börjat hata pensionärer to the bone sen jag blev gravid med min första tjej. Respektlösa jävla nerpinkade gubbstruttar!

• Anonym (trött)

Ja jag sitter fortfarande och mår dåligt, får alltid en utdragen ilska som gör ont i hela kroppen, hatar känslan av att vara arg. Så onödigt, han kunde ju lätt gått om, sedan att göra det framför barnen... 

Hur skulle ni hanterat situationen? Kan någon förklara beteendet med att alla andra blängde surt på mig?   

• Pleco

Gammal gubbe på 55-60 år? Du måste skämta!

I övrigt avskyr jag också folk, oavsett ålder, som inte kan öppna käften och be om att få komma förbi.

• Anonym (knivigt)

svårt läge, man vill ju bara att det ska ta slut. Men jag hade inte gett mig tror jag. Hade sagt till farbrorn "du förstår väl att du körde på min vagn, Såg du den inte? Om du ville komma fram kan du säga det så som man brukar göra"
    Skulle han vara oförskämd ändå är det ju svårt att göra så mkt men jag tror att man bara ska försöka låta vänlig och tålmodig. Blir man sur tillbaka tycker de ju bara att "ungdomen av idag är oförskämd" typ...

de runtomkring har nog bättre förståelse om man visar att man är den "vuxne" i sammanhanget så att säga.  Sen undrar man vad de skulle gjort om han kört på dem istället?

Svar på tråden Gamla gubbar