• LeiaBus2010

"Red Cabbage Gender Test" VI TESTAR

Hejsan!
    Kul att ni tittade hit!
    Nu f¨r ni lite att läsa och ta in!

Jag antar att ni är lite nyfikna på det här med rödkåls testerna, att man kan (Mest för en kul grej man ska inte måla rummet efter svaret, precis som allt annat) få en liten hint om vilket kön det är som döljer sig i magen innan vecka 10!

Det finns mycket att skriva och berätta men jag tar den korta vägen, många har säkert hört talas om det och många säkerligen inte, men det är den billigaste tänkvärda och mest fungerande huskuren som i upp till 70 % stämt!

Först gör du såhär.
    1. Ta dig till närmsta affär och köp ett rödkåls huvud. (5-10 kr MAX)
    2. Förbered 2 grytor med vatten, inte för mycket. Låt dom börja koka.
    3. Hacka rödkålen i normala "salladsbitar" (2 satser, en halva till en gryta och den andra halvan till andra grytan)
    4. När den ena grytan med vatten kokar så häller du i den ena delen med rödkål och låter den koka tillsammans med vattnet i TIO minuter. Vattnet ska bli blå/lila
    5. Den ANDRA kastrullen med vatten tar du BORT från spisen och häller det vattnet ÖVER den andra halvan med rödkål (I en burk då såklart) och väntar även där i tio minuter.
    6. Den första kastrullen med vattnet och rödkålen silar du sedan och SPARAR vattnet som nu är färgat.
    7. Gör samma med skålen där vattnet säkert redan svalnat efter 10 minuter.

8. Måtta upp 1 del urin i en genomskinlig bringare eller glas (I detta fall 2 olika glas)
    9. Håll koll på vilket som är sammankokt och vilket som är hällt över kålen och häll sedan lika stor del "kålvatten" över urinet!!!
    10. Vänta EN -två minuter och utläs färgen som blivit!!!!

Är färgen BLÅ/ LILA (eller bara blå eller bara REN Lila ) = FLICKA
    Är färgen RÖD/ROSA (eller bara röd eller Lila/röd, Lila/rosa) =    POJKE

Lycka till!

Anledningen till att jag krånglar till det och säger att ni ska göra det på två olika sätt är för att jag själv gjort det och jag har sett många amerikaner och svenskar göra det på dessa två olika sätt.
    DÄRFÖR ville jag testa båda på samma gång och det har jag gjort!

NU vill jag att ni som VILL testa detta GÖR det och meddelar mig vilket resultat ni fått för jag tycker att detta är MYCKET intressant.
    Ni som redan testat detta förut får JÄTTEGÄRNA meddela om det stämde eller inte när er bebis kom!
    Detta är ett ph-baserat test och man kan, om man har fler barn hemma göra det till en kul grej, blanda i olika saker och se om det är surt eller basiskt :)

Pojkar är mer "sura" och blir därför röda/rosa
    Tjejer är mer basiska och blir därför Lila/blå

Om du får ett test som är Lila med röda inslag eller färgen Cerice så är det ett POJK resultat.
    Ett flickresultat behöver inte bli lila eller lila/blå utan kan även bli helt mörkblått också!

HOPPAS NI VILL HÄNGA PÅ!
    Mina bilder kommer nedan

Och GLÖM INTE! DETTA ÄR FÖR EN KUL GREJ och det är INTE 100% säkert! Det handlar endast om ditt PH VÄRDE i URINET! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-03 11:15
    Resultat lista för oomröstning kommer här, klicka p länken

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m63345486.html

• Svar på tråden "Red Cabbage Gender Test" VI TESTAR
  • LeiaBus2010

Här är mina tester för idag.

Flick resultat! Det till höger är vattnet sammankokt med rödkålen därav är det mycket mörkare, glaset till vänster är vattnet hällt över kålen i en skål lite ljusare.

Här är min SAMBOS resultat för att bevisa att det faktiskt FUNKAR!
    Han är kille alltså är färgen

RÖD/ROSA

Här är mina test under lampa

OCH sambons test UTAN lampa

RÖTT

• LeiaBus2010

Grattis! :) Kul om du kan lägga upp en bild senare? Eller var det KNALL Lila? hihi

Alltså man behöver ju inte göra BÅDA testerna, man kan välja att göra det på ett sätt, men jag ville ta det säkra före det osäkra för att se om det blev samma resultat, och det blev det ju... nästan iaf... det sammankokta blev ju självklart mörkare just för att det KOKATS ihop. 

• LeiaBus2010

Smygkikade i din pres lite. Och såg att du har två pojkar, då kanske Flick resultatet var välkommet? hihi.
    Vilken vecka är du i ? 

• JePaLuLi

Jag ska försöka få in bilden i datorn. Det var svårt att få en bra bild.
    Kommer göra fler tester så klart. Även med morgonurin, nån morgon när jag orkar :)

Japp, har två pojkar och har nog ställt in mig på en till. Man ska göra det man är bra på som maken säger ;) Men visst vore det skoj med en flicka.

Svar på tråden "Red Cabbage Gender Test" VI TESTAR