Jojo K skrev 2012-04-26 20:39:34 följande:
Tack för gratulationen! :)
Bra beslut av dig om du kände att det inte fungerade. Det var väl liknande för oss, vi hade inte ett så bra förhållande och det var struligt med amning osv och jag var irriterad och ledsen över att jag inte fick det stöd som jag behövde och var väl inte så trevlig då men att det skulle sluta så här trodde jag aldrig. Jag trodde verkligen att det var han och jag för alltid men det var som att någon knäppte med fingrarna och han kom hem och sa att han ville skiljas. Det har varit jättejobbigt för mig men jag börjar komma tillbaka till mig själv nu vilket känns skönt.
Han har inte haft så mycket kontakt med Alva (min dotter) men nu kommer han och vill styra och ställa så vi går till familjerätten för att lösa umgänget på det sätt som är bäst för Alva. Det känns som att vi är på god väg men dom säger det jag hela tiden sagt men han behöver väl höra det från någon annan än mig för att förstå.
Har ditt ex kontakt med dottern?
Skönt att du börjar komma igen!
Det har varit en hel del strul kring det hela, vi har väl setts en gång/vecka på ett ungefär, men det har varit mycket strul kring allt. Jag ville ha vårdnaden helt också, då jag känner att det är vad som kommer funka bäst, då det inte går att lita alls på att saker kommer funka. Egentligen skulle vi till rätten om en månad, men han skriver istället över vårdnad nu helt, när han insett att jag menar allvar. Med hans historik och vad som hänt senaste tiden så ska det inte finnas risk alls för att "jag förlorar", enligt advokaten. Sen kommer jag absolut inte att hejda ett umgänge, sålänge han "sköter sig". Men skulle han börja agera totalt olämpligt igen så får jag kontakta familjerätten igen då, och advokat. Jag hade sökt om övervakat umgänge, men ger honom en chans till.
Jo, jag har läst på en hel del, men här är det lika, svårt att förstå att det jag säger stämmer. Men jag förlitar mig just nu på framtiden och hoppas att allt blir bra då så dem får en bra relation också, för om det funkar vill jag att dottern har en relation till sin pappa, min biologiska pappa har aldrig funnits för mig, så... ja.
Men jag känner mig rätt nöjd idag, trots att jag fick lämna min bostad, så just nu söker jag permanent lgh med ljus och lykta! Men det kommer lösa sig med, jag är ju väldigt aktiv i mitt sökande!

Hur har ni gjort med allt omkring?