Vad tycker ni om namnet Naomi?
Vad tänker ni på när ni hör Naomi?
Vad tänker ni på när ni hör Naomi?
Ställer mig neutral. Naemi är rätt fint och ålderdomligt, Naomi känns lite tråkigt.
WT.
föredrar "Noomi" (eller "Nomi")
Jag gillar namn som är lätta att stava och uttala (och är allergisk mot prettonamn som "Alechandra", "Candra" och "Cewin")
Hde tyvärr en vän vid namn Naomi som helt raserdae mitt tycke för det namnet ... fats jag tycket egnentligen att det är jätte fint ... fast inte för mina barn då jag alltid kommer att förknippa det med en sjävgod slampa....
Jättefint.
Din mamma: har du något annat att säga än WT om alla namn du inte gillar ?
Hur sjutton kan du få det namnet till vitt skräp??
Sådär.
Minne00
Känner vi samma person? ;)
MrsC: Det är inte om alla namn jag ogillar. Det är till alla namn jag anser vara WT, så som:
Tindra
Nova
Chantelle
Estelle
Texas
Zet
Alla namn med "Lee"
Naomi
Haley alt. Halie
Nicole
Jasmine, Yasmin
Lexie
Nelly
Tyra
Stella
Noah
Viggo
Neo
Angelique
Celine
Natasha
Natalie
Allyson
Smilla
Etc etc
Din mamma: oj oj vad fördomsfullt. Trist.
Ser dig ofta i trådar där folk frågar om namn. Och 2 bokstäver dyker alltid upp.
MrsC: Inte fördomsfullt, snarare något jag fått bekräftat.
Jomen visst. För du har träffat personer som har alla dessa namn som ovan och då bestämde du dig för att de tillhör en kategori som du kallar vit skräp.
Vilken kategori tillhör du själv? Kompost? Brännbart?
Nu handlar ju dock inte diskussionen om vilka namn som är wt utan vad vi tycker om namnet.
Hade det inte varit för en viss fd kompis så hade jag tyckt att Naomi var fint :)
Norris: du är har rätt blir bara så ledsen på
Uttrycket WT.
Jag gillar namnet. Jättefint TS!
Jättefint, jag tänker att det är ett judiskt namn...
Fint! Det är ett stiligt, värdigt, feminint och lagom ovanligt namn. Dock skulle jag inte ta det ändå, för jag tror att det kan bli mycket stavnings- och uttalsproblem i onödan.
Åh! Din mamma: du skrev precis upp hela listan med mina favoritnamn och la till ett par till helt underbara. Tack!
TS: Naomi är mitt favoritnamn, över allt annat! Vill dock att man uttalar det naåmi och inte nejomi. Dock gillade inte karlen det så det sket sig. Men jag tjatade hårt i nio månader!
Jag trodde det alltid uttalas Naåmi .. Det stavas ju så.
Nejomi måste ju ha en helt annat stavning eller ?
Nejåmi är ju mer utomlands där å ljudet inte är direkt etablerat..