Försökte ta självmord med stilnoct....eller??
Inte för så många dagar sedan var jag på en liten efterfest, varpå en kille (som jag känner väldigt väl) började prata om att ta sitt liv och att han mådde så dåligt (kärleksbekymmer).
Jag försökte tala honom till rätta och trodde det var mer en "snefylla". Efter att vi hade pratat i 2 timmar sa han att han skulle gå på toa. Det han gjorde där var att (enligt honom) ta 6-8 stilnoct eller stilnox som det heter vilket är en ganska stark sömntablett. Max en minut efter detta springer han ut och säger "jag har gjort något jätte dumt!!" Han springer tillbaka till toaletten och sätter fingrarna i halsen. När jag kommer in ligger där en liten hög med små tabletter och en tablettkarta. Han kräks 3 ggr och det kommer ut vätska men inga tabletter eller spår av dom. Jag ringer då ambulansen som är där inom 5 minuter....vid det laget kan han inte gå och kan inte sitt personnummer. När vi 15 minuter senare är på sjukhuset kan han både sitt personnummer och reagerar på att sköterskan ska sticka honom i armen. Dom mäter hans blodvärden och allt är bra förutom att han har alkohol i blodet. Glömde jag skriva att jag är tjejen som han är så förälskad i men som redan har pojkvän?
När jag en timme senare måste åka hem på läkarnas begäran (eftersom det är mitt i natten) gråter han och ber mig stanna kvar.
Dagen efter när jag frågar....blev du magpumpad, säger han först. "jag vet inte" Då säger jag, "vet du inte hur dom behandlade dig?" Då säger han, "nej dom magpumpade mig inte, dom ansåg inte att det behövdes".
Kan man ta 6-8 så starka tabletter utan att behöva få ut dom ur systemet, dessutom när man redan är berusad?
och om man sätter fingrarna i halsen 2 minuter senare borde dom väl kommit ut eller rester av det med tanke på att han kräktes upp vätska 3 ggr?
Jag undrar om han gjorde detta för uppmärksamhet. Även om han gjorde det eller inte så förstår jag att han inte mår bra :( men jag behöver nog veta vad han gjorde....