Vitpeppar mot magsjuka?
Nå gott folk, är vitpeppar något som funkar för er eller bara värdelös huskur?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-03 09:34
Skriv gärna hur många ni knaprar per dag om ni tycker att det funkar.
Nå gott folk, är vitpeppar något som funkar för er eller bara värdelös huskur?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-03 09:34
Skriv gärna hur många ni knaprar per dag om ni tycker att det funkar.
Värdelös huskur. Gjorde allt för att inte bli smittad när jag jobbade och det hick vinterkräksjuka på avdelningen men jag fick det ändå.
Bluff och båg! Jag tog vitpeppar en gång och fick ändå magsjuka och herregud vad gräsligt det var att kräkas vitpeppar.....
Bluff såklart.
Om det funkade så skulle det finnas förebyggande medicin med vitpeppar.
Mig har det funkat på i alla år , har inte haft magsjuka på flera år , jobbar inom vården o har jobbat under epedimier av magsjuka o käkat hela vitpepparkorn så fort det blivit ett fall av magsjuka i min närhet .
Vet flera som klarat sig med vitpeppar o rekommenderas av våra ssk på jobbet så visst funkar det på vissa , tror inte hela min familj är immun då barnen har haft det his pappan utan vitpeppar men aldrig här med vitpeppar
Men mina barn spritar aldrig händer o äter vitpeppar , sen är sprit inte det bästa utan tvål i vatten är det som funkar bäst så det kör vi på jobbet mera än sprit .
Min mamma jobbar inom barnomsorgen och tror stenhårt på vitpeppar. Var nyligen hos mina föräldrar och alla var sjuka där hemma (jag var livrädd att bli sjuk eftersom jag skulle åka hem 55 mil och jobba i helgen). Jag fick order att äta vitpepparkorn (8 st) och jag var den enda som inte blev sjuk av 5 personer som bodde tillsammans. Jag tror dock att det har en hel del med att jag är väldigt noga med hygien.