• Lolalee

Öppna loppis/secound hand, hur göra?

Hejhej! Jag & min väninna fynderar på att öppna loppis/secound hand i skärholmsområdet. Det blir mest barnkläder/ barnprylar/ mammakläder men lite annat smått o gott åxå.
    Så till saken.. Hur gör man?
    Kommer det räknas som ett företag?
    Vad bör vi tänka på?
    Kram!

• Svar på tråden Öppna loppis/secound hand, hur göra?
  • Vero06

Jag tror att det räknas som  företag så förmodligen får ni starta ett sådant. För ni ska väl gå med vinst? :)

Ni måste hitta en bra lokal, kolla regler för denna osv.

Sen, marknadsföring och ekonomi måste ni ha koll på.

Vart får ni tag på sakerna, måste kanske ut reklam till folk som vill skänka.

Jag kommer gärna som kund när ni startat. :)  

Lycka till!           

• Lolalee

Jag ska nog boka in ett möte med ams så kanske hon o ja kan gå en starta eget utb:) först och främst hade vi väl tänkt börja med våra egna kläder/vagnar & saker.. Sen om det går bra så tänkte vi utöka med att låta folk skänka lr lämna in och sälja via oss då, men då tar vi procent på det vi säljer.. Krångligt:/ haha! Men va roligt att höra, att vi isfl har en kund;) kram!

• Vero06

Är du arbetslös? I så fall kan ni kanske få starta eget bidrag också. 

• Lolalee

Japp, jag är arbetslös och det är just därför vi kom på det här..

Skulle vilja prova något nytt liksom, samt bli av me massa saker som just nu bara står och samlar damm:/

• Inversable

Oj vilken konstig text det blev i inlägget över, Nyföretagarcentrum skulle det stå i alla fall.

• Cookiejar

Jag brukar lämna urväxta barnkläder till en second hand som säljer åt mig och ger 40% av försäljningspriset tillbaka. Det tycker jag är smart!

Kunde inte ge så mycket tips om hur man startar företag osv, men det verkar du ha fått redan!

Lycka till!   

Svar på tråden Öppna loppis/secound hand, hur göra?