• LyckligMamma83

Hur är Bugaboo Donkey?

Hej! Idag har jag en cameleon från 2010 och en p&t. Älskar min cameleon och avskyr p&t. Funderar på att sälja båda vagnarna och importera en bugaboo donkey från holland. Ni som har denna vagn. Hur är den? Både som syskonvagn och singelvagn? Ni som även haft cameleon- är det värt att sälja den... ? Blir man besviken på donkeyn? Många funderingar. Har 2 små kottar på 1 år o 20 mån samt en liten på 2 mån- så vagnen kommer användas ett bra tag till.

• Svar på tråden Hur är Bugaboo Donkey?
  • Magriffe

Sålt min cameleon från 2010 och köpt donkey (får en till bebis i vår) gillar donkeyn mycket, lättkörd och skönt att man kan fälla sätet med en hand. Men skulle aldrig köpa en donkey att använda som enbart enkelvagn, älskar cameleon gör mycket. Ser ju att du har fler bebisar, så behövet av syskonvagn finns ju. Vi fick 8000 för vår camelon från 2010, så det var absolut värt att sälja den.

• LyckligMamma83

Ja behovet finns. Använder buggan när jag är iväg med 1 barn och p&t när jag är med båda men gillar inte att den är så bökigt med den lilla under sitsen...

• Magriffe

Men gå och "kläm o känn" på en donkey i en affär :)
    Det är ju en stor fördel att man så lätt kan göra om donkeyn från enkel till dubbelvagn.

• LyckligMamma83

Det ska vi göra i helgen men det är först när vagnen är i bruk som man märker allt som stör en. När du använder vagnen som singelvagn, hur är den jämfört med cameleon... För som syskonvagn är den ju super- kanske att sitsarna verkar små.

• Magriffe

Nu när jag har den som enkelvagn
    Fördelar : lätt att köra, gillar de stora hjulen, älskar korgen på sidan, bekvämt när man handlar, lättare att komma åt varukorgen under, lätt att ändra läge på sätet med en hand.
    Nackdelar :
    Känns ju bredare än cameleon, och då lite mer "klumpig" (men den är inte bredare, bara "jämnbred", alltså styret och bakhjulen har samma bred och så är det ju inte på cameleon) tycker den tar lite större plats i bilen ihopfälld.

• Magriffe

Sitsen är lika lång som på cameleon, bara lite smalar vid benen.

• LyckligMamma83

Låter ju bra faktiskt. Men ångrar du köpet? Saknar du cameleon? Det är nog lite separationsångest från min sida:) haha!

• Magriffe

Saknar absolut min cameleon och det hängde en liten tår under ögonlocket när den rullades ut från vårt hem ;)
    Men, nej, jag ångrar mig inte. Finns ingen annan vagn jag kan tänka mig som blivande flerbarnsmamma. :)

• Magriffe

Jo, om vi bodde annorlunda, typ i hus, hade jag kunnat tänka mig en basson duo (billig och med vändbara sitsar) men då hade jag givetvist behållit min cameleon :)
    Elr så hade jag haft cameleon och donkeyn..... ;)

• Magriffe

Då är ju donkey bästa vagnen :)

Svar på tråden Hur är Bugaboo Donkey?