• Anonym

Min pappa tappar minnet

Min pappa på 46 år har det senaste året börjat bete sig underligt emellanåt. Han kan säga och lova saker som han sedan inte kommer ihåg, och han kan säga samma sak en timma senare men ändra lite på historien. Ibland är han arg men så blir han ledsen/ber om ursäkt i nästa sekund, som en helt annan människa... Jag vet inte vad jag ska göra, och det gick inte så bra att försöka förklara vår situation som ni kanske ser, men finns det någon där ute som kan ha en aning om vad det kan vara som har hänt/håller på att hända?

Kan det vara så att han bara har extremt dåligt minne? Han ska nämligen komma och hämta mig och min syster idag, men så ringde han upp henne och hade helt glömt bort det. Han hade verkligen ingen aning om att han sagt det bara dagen innan! Det börjar bli läskigt nu... 

• Svar på tråden Min pappa tappar minnet
  • Anonym

Med åldern kan man ju bli glömsk.
    KAnske dags att han kollar upp sig 

• Lajkie

Låter som att han ev är på väg att bli dement på nåt vis.
    Men kan även vara stress/utbrändhet?
    Brist på något näringsämne.

Han bör kollas upp.

• Anonym

Jag vågar inte ta upp det med honom, men jag vill ju inte heller att han ska gå runt och vara sjuk :( Han ramlade för ett år sedan och bröt benet, kanske slog han i huvudet också? Det var dock bara benet som vart skadat, inget blod från huvud eller så.

Han har också alltid tyckt om alkohol och jag uppfattar det som att han ibland dricker i smyg hemma... Det finns ju jättemånga olika orsaker, men det här är så himla jobbigt :'( Det är ju min älskade pappa :'( 

• Anonym

Alkoholdemens kanske? Förstår att det känns jobbigt:(

• Anonym
    Anonym skrev 2012-02-03 14:46:01 följande:
    Alkoholdemens kanske? Förstår att det känns jobbigt:(
    Finns det något som faktiskt heter så? Kanske är det han har då :( Min farfar var nämligen alkoholist och vi har mycket sådant i släkten, men inte trodde jag att min pappa skulle drabbas så hårt av det... Han har haft en svår barndom och så, men att det skulle bli såhär... :'( Ja det känns jättejobbigt, vågar inte ta upp det med honom heller... :'(
Svar på tråden Min pappa tappar minnet