• Anonym

    avsaknad av sex vid dödsfall

    Hej. Jag har  varit tillsammans med en man i ca ett halvår, för två månader dog hans dotter. fem år gammal.
    Innan dess va vi sexuellt aktiva dag o natt o attraktionen va otrolig, Han är 31, jag är 37, har två barn 4 o  5 år gamla. Och vi bestämde tidigt att funkar det första året så skulle vi försöka skaffa ett gemensamt barn innan jag blir för gammal. Men nu har vi som sagt inte haft sex på två månader o han säger att han mår dåligt o givietvis allt sånt. Jag har försökt vara förstående, men han pratar inte med mig, varken om dottern eller att han bara behöver lite tid som han säger,. Att han mår dåligt och inte klarar av sex just nu. Han vill inte det ska vara slut men jag fattar inte varför han tappat sexlusten så. O jag funderar på att gå vidare, jag vet inte hur jag ska kunna stötta han när han vägrar prata med mig, o jag e trött på att känna mig så  jäkla oattraktiv, Hans lust kanske aldrig kommer tillbaks. Jag vet inte varför han kopplar ihop vårt sex så mkt med hennes död. Jag vet jag låter kall men jag förstår sorgen till fulllo. e detta vanligt? Jag står inte ut mer.

  • Svar på tråden avsaknad av sex vid dödsfall
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Du beskriver att ni varit tillsammans i sex månader och att för två månader sedan dog hans dotter och samtidigt upphörde ert sexliv. Din partner går igenom en otrolig sorg och det är viktigt för dig att ha tålamod och ge honom stöd. Fokus behöver mest vara på honom just nu. Försök att tänka att detta inte handlar om att du skulle vara oattraktiv utan om hans sorg. Han vill inte heller göra slut och det betyder ju att du är viktig för honom. Försök att prata med honom om hur du kan stötta honom och att det är viktigt att ni kan prata om er relation och hans sorg. I framtiden kan det bli mycket viktigt för er och er relation hur ni tillsammans har hanterat detta. Det du beskriver är fullt förståeligt i den här situationen. En stor sorg, som denna att förlora ett barn, tar all energi.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden avsaknad av sex vid dödsfall