• YummyMami

Smittas öroninflammation mellan hundar?

Syrrans vovve har misstänkt fall av öroninflammation, sökt på nätet info om det och han är en hund med allergi/exem. Så mest troligt är de då något som har utlösts av allergin/exemet, han ska till dr på måndag. Men min fundering är den, kan min vovve leka med syrrans vovve utan risk för smitta? Har för mig att öroninflammation smittas, eller???

Tror absolut inte att de är skabb, och han skakar inte på huvudet och han river inte sig heller, så de är nog bara något som finns vid öronöppningen och inte i hörselgången. 

Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
  • Svar på tråden Smittas öroninflammation mellan hundar?
  • dezibel

Har jag aldrig hört. Min allergihund hade jästsvamp i öronen som orsakade inflammation och han lekte jämt med andra hundar utan nån smitta.

• JohannaS03

Tror inte det är nån fara. Min hund är allergihund och hennes öroninflammstioner beror ju inte på smitta. Så det är nog lugnt. Så länge den sjuka hunden orkar förstås, min tjej blir rätt låg när hon får sina problem...

• YummyMami
    dezibel skrev 2012-02-04 06:11:04 följande:
    Har jag aldrig hört. Min allergihund hade jästsvamp i öronen som orsakade inflammation och han lekte jämt med andra hundar utan nån smitta.
    Men gu va skönt att höra, ville så gärna till syster nu i helgen.

Tack för svaret :)
    JohannaS03 skrev 2012-02-04 06:22:48 följande:
    Tror inte det är nån fara. Min hund är allergihund och hennes öroninflammstioner beror ju inte på smitta. Så det är nog lugnt. Så länge den sjuka hunden orkar förstås, min tjej blir rätt låg när hon får sina problem...
    Hennes hund är fruktansvärt busig, han härjar på så som alltid. Man fattar inte att han har något fel förrän man kikar ner i örat, för han visar inga som helst tecken på att han har öroninflamation eller något. 

Tack för svaret :)

Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
Svar på tråden Smittas öroninflammation mellan hundar?