• Pandamamma79

Provera problem...Pergotime?

Jag tog det sista Provera pillret i onsdags. I torsdags fick jag en konstig nästan svart blödning i trosan. Ganska lite och sen har det kommit sååååå lite lite. Som trådsmala strängar i trosan. Ingen vanlig mens alltså. Men...om jag ska gå efter den "mensen" så ska jag börja med Pergotime på måndag. Vad tror ni? Ska jag räkna det som mens eller ska jag vänta på riktig mens? Har testat om jag är gravid, nope, det är jag inte! Tror jag hade äl 17 jan...
    Varför ska det krångla över en helg, då finns det ju ingen läkare att fråga om detta??? (Skulle ringt igår, men, men...)
    Förra gången jag tog Provera kom mensen redan på 7e pillret, det var ju också typiskt! 

• Svar på tråden Provera problem...Pergotime?
  • delih

Senast jag tog provera så började jag inte blöda ordentligt förrän efter några dagar. Jag tog tabletten utefter då jag ansåg att det inte bara var "flytnings-blödning" utan en riktig, även om det inte var mycket. Mitt blod var ganska mörk den också när jag tänker efter.

Förstår att det är svårt att veta vad som räknas som en mens och om man bör ta tabletten eller inte.

• Pandamamma79

Fattar inte varför det ska krångla så! Har tagit Provera många gånger innan och då har min mens också kommit efter några dagar efter sista pillret.
    Det har inte kommit mer blod nu. Absolut ingen normal mens...
    Får väl ringa min läkare på måndag och fråga. Dock tror jag inte att jag kan få svar samma dag eftersom de aldrig har tid. Har nån gång fått telefontid en annan dag. Men jag måste ju börja ta Pergotime på måndag eller så dröjer det till nästa cykel...åhhhh!!!!

Tack för ditt svar!

Nån mer med erfarenhet? 

• NooneBird

Jag fick min blödning 7 dagar efter sista tabletten. Förra månaden fick jag ingen riktig "mens" utan små blödningar med ytterst lite rött blod, jag räknade det som en mens för det pågick i 5 dagar som min mens brukar.

Svar på tråden Provera problem...Pergotime?