• jennie30

1-års vaccination!

Nu är det snart dags för min dotter att vaccineras igen..

Har era 1-åringar reagerat på sprutan/sprutorna de får då? tänker på feber och dyl...

Hon ska nämligen skolas in på förskola vid den tidpunkten så jag hoppas att hon inte blir alltför påverkad.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden 1-års vaccination!
  • gravid

Mina barn har bara reagerat på den dem fick vid 3 månader.
    Min son fick den 3 dagar innan dopet och va "frisk" igen lagom till dopdagen.
    Fråga om du får komma tidigare annars

• Natulcien

Vår son reagerade varken på 3 mån-, 5 mån- eller 1 årssprutan. Helt opåverkad.
    Fast alla barn är ju olika, så det säger ju inte så mycket hur andra har reagerat...

• dripdrop

Hon sov väldigt mycket efteråt (typ 19-09) i några nätter men inget mer. Däremot vaccinet vid 5 mån, där var hon påverkad typ i en vecka efter.

• jennie30
    dripdrop skrev 2012-02-04 14:38:07 följande:
    Hon sov väldigt mycket efteråt (typ 19-09) i några nätter men inget mer. Däremot vaccinet vid 5 mån, där var hon påverkad typ i en vecka efter.
    Okej,ja men då går det ju an..huvudsaken är ju att febern håller sig borta.

Min reagerade också på vaccinet vid 5 mån,då var det riktigt hög feber och mycket gnäll.
  • syntharen

Min son reagerade inte så mkt på dom två första men vid 1 års sprutan fick han rätt hög feber och var hängig några dagar. Men om det var pga sprutan eller en slump vet jag inte.

Svar på tråden 1-års vaccination!