• mittistan

Mitt hår är förstört efter för många behandlingar- vilka inpackningar hjälper verkligen?

Hjälp!

Mitt hår (jag är egentligen ganska mörkbrun) har varit slingat under de senaste fyra åren- senaste åren har jag varit ordentligt blond med en fin kall färg.

I höstas blev jag gravid och då gick jag till frisören och bad om en mörk ton. Jag blev aldrig riktigt nöjd med den mörka färgen så igår så gick jag till frisören och bad honom ljusa upp det med slingor och nyansering.

Reslutatet färgmässigt är fint: ett jämnt och mycket ljusare "slingat" resultat.

Hårets kvalitet däremot, det förstödes helt igår. Det blev "gummiaktigt" och massor av hår trillade av/slets av.

Han tvingades ta bort mer än jag hade tänkt, etersom kvaliteten blev så försämrad.

Nu ska jag snart gå ut på stan och köpa mig en riktigt bra reparerande inpackning, den bör innehålla mycket protein vad jag förstår.

Någon som har något bra tips på märke? 

/M  

• Svar på tråden Mitt hår är förstört efter för många behandlingar- vilka inpackningar hjälper verkligen?
  • Längtar17

Macadamian natural oil. Fullkomligt älskar hela serien, det enda som funkar i mitt hår

• Stella Jaded

Det är bara att klippa av. Jag förstörde också mitt hår med en hysteri av färgningar för jag fick aldrig den där EXAKT rätta nyansen och blev helt besatt. Jag har färgat håret i tjugo år, trodde aldrig man faktiskt kunde sabba håret, trots alla varningar och allt sunt förnuft man ska använda.
    Men jo. Det går absolut att förstöra håret, att verkligen döda det.
    Jag klippte av skiten, älskar mitt korta hår nu Men jag är också ute efter en bra inpackning.   

• mittistan

Jag klippte av mycket igår, så nu vill jag testa det här med inpackning för att se om en månad hur illa det är..

• April barn

Jag rekommenderar alltid att använda naturlig produkter, från tex life eller hälsokost. Urtekram är jättebra, och klipp bort en bit av topparna för att få bort det värsta.

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • Hugan

Redken extreme har mycket protein i sig. Joico K-pak är också bra.

• Nica 1

När du hittar en bra inpackning så kan du ta lite av den i ett glas hälla ner lite olivolja blanda och sen sätta i det i håret. Eller ta ren olivolja i håret

• Momzilla

Gör en kebelo behandling. Påminner om brazilian blow out och kostar ett par 1000 men är värt pengarna! Glöm inte att toppa håret varannan månad iaf så är du snart på banan igen.

Svar på tråden Mitt hår är förstört efter för många behandlingar- vilka inpackningar hjälper verkligen?