• agas

Hur får man jobb som chef? vad tjänar ni?

Hej! Jag skriver inte för att verka dryg så snälla kom inte med spydiga kommentarer..

Jag undrar vad för utbildning som lättast ger mig en välbetalt position som chef? (Vill inte starta eget) Jag har så många intressen och har svårt att välja bransch men en sak jag vill är att ha någon slags ledarskapsposition för det vet jag att jag är bra på och det faller sig ofta naturligt.. Jag är beredd att kämpa och jobba hårt för att nå någonstans och förväntar mig inget gratis.

Jag vill gärna höra från er som jobbar som chef vad ni tycker om erat yrke? För/nackdelar? och vad ni tjänar?

Sen vill jag veta tips på utbildningar man kan gå.. Ska man plocka ihop olika kurser eller gå ett ekonomi program? Ska man börja som projektledare? Måste man rikta in sig på EN branch eller finns det ett annat sätt? Vad för kurser tycker ni är bra att ha i bagaget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-04 16:40
    Sorry för den dåliga grammatiken och stavningen.. svårt att skriva från min iphone.

• Svar på tråden Hur får man jobb som chef? vad tjänar ni?
  • Anonym

Dom flesta chefer har jobbat upp sig i sin organisation.... så vart jobbar du idag?

• agas
    Anonym skrev 2012-02-04 16:43:45 följande:
    Dom flesta chefer har jobbat upp sig i sin organisation.... så vart jobbar du idag?
    Jag jobbar inte alls. Haft ett svårt liv så jag ar gett mig fan på att bli helt bra, och nu är jag 25 och har nått mitt mål.. :) Så jag är stressad för jag känner mig så "gammal" för att börja plugga, men vill inte ge upp min dröm.

Hittills har jag varit egen företagare inom nåt kreativt och klarat mig på det.. Nu är det dags för karriär och bra utbildning. Förstår också att man måste jobba sig upp men jag vill ha en så förberedande utbildning som möjligt.. kanske läsa ekonomi och personalfrågor eller något sådant.
  • zygoma girl