Komma på efter ca 7 månader att man inte har tid till sin valp, tänker man inte på det innan?
Såg en annons på blocket om en som skulle sälja sin valp på ca 9 månader för de hade inte den tiden till den som den behövde.
Men tänker man inte ut sånt i förväg? Eller så fick de en chock kanske hur det var att ha en valp.
Men jag tycker att man ser allt förmycket sådana anonser där det står att de har tidsbrist.
Tycker dte är lika illa om det är en vuxen hund som de har haft i flera år, helt plötsligt så har man inte tid till den. Vist man kanske får ett annat jobb med andra tider men man kan ju göra annat så man kan få lite daghjälp då.
Det är ju som att säga när sitt barn är 9 mån, när vi har inte tid till vårat barn vill någon adoptera. Vilken människa skulle kunna göra något sånt?
Bara för det är djur så verkar vissa tro att de inte har känslor och att de är en i flocken från deras sida och en i familjen från våran sida då.
Nä tänk 1000 ggr innan man skaffar hundar eller djur överhuvudtaget.
När vi skaffade våran första katt som var omplacering från sambons bror. Så fick man höra åh ni kommer bli så låsta. Nä inte alls vi åkte utomlands och levde så som vi ville.
Men han led aldrig för vi hade alltid passning.
När vi skaffade hunden, samma sak där. Men man gör sig ju inte för låst bara för man skaffar djur, tycker man kan lösa det på många bra sätt ändå.
Men vissa har det förlätt att bara kunna stänga dem ute hur lätt somhelst.
Ibland undrar jag om de känner något för hunden eller djuret?
Att det ska få vara så lätt att lämna bort ett djur gör att man blir rädd ibland.
Sedan skriver vissa pngar spelar ingen roll huvudsaken är att den kommer till ett bra hem.
Sedan sås er man att det typ skilljer lite bara från det riktiga priset. Menar vill man inte ha hunden eller inte har "tid" Så hade jag kunnat skänka bort djuret eller ta en liten summa bara.