Anonym (Orkeslös) skrev 2012-02-04 22:30:00 följande:
Efexor åt jag bara några dagar, blev jätterädd av biverkningarna... Kanske var dumt att inte hålla ut. Är Efexor bättre än Cymbalta? Kanske mår lika dåligt av Cymbalta när Efexor påminner om varandra. VILL inte vara immun mot medicin!!
Ja.. jag vet inte, du kanske borde prova Effexor igen och stå ut några veckor. Ofta kan man få många biverkningar i början som sedan går över. Jag har provat många mediciner (inte bara antidepressiva utan även stämningsstabiliserande, neuroleptika osv) och det är bara två stycken jag fått sluta med pga biverkningar, en av dem var rastlöshet som inte gick över trots att jag väntade, och en annan gick jag upp 10 kg i vikt av. Har fått biverkningar i början av vissa andra, men de har gått över. Man brukar ju vänta i alla fall två veckor innan man kan börja utvärdera antidepressiva. Orkar du prova Effexor igen och vänta minst två veckor så tycker jag du ska göra det, den ska vara mer effektiv än SSRI.. Den har hjälpt mig mer än Zoloft. Bytte till Zoloft när jag blev gravid, men planen är att byta tillbaka till Effexor senare.