• Maja02

Till sommarfjäll med barn, vart ska vi åka?

Hej! Jag är en ensamstående mor till 2 barn som i sommar kommer vara 4 resp 6,5 år. Jag skulle gärna vilja åka med dem till fjällen några dagar i sommar, det är ju så fantastiskt vackert och speciellt. Men jag är ingen jätteerfaren vandrare och tänker mig att vi ska ha en bas i någon stuga och sen göra dagsutflykter (så man inte behöver släpa på 30kg ryggsäck). Någon som har något bra tips?

• Svar på tråden Till sommarfjäll med barn, vart ska vi åka?
  • Albasmamma

Jag tipsar om Björkliden, jättevackert och fin stugby som man lätt kan ha som utgångspunkt för sina vandringar. Lätt även för barn att vandra där. 

• Putte11

Har tyvärr inget klockrent tips för var det är smidigt med barnen, men kan iaf hjälpa till att bumpa upp tråden lite, med att konstatera att jag tycker det är en alldeles lysande idé att ta med barnen till fjälls! Det är en sådan där sak som om man vänjer sig vid det tidigt, så är det något som sitter i hela livet. Fjällturer är en klart bra grej att vara beroende av och även om man inte blir det, så är det ändå härligt!

• Okara

I somras var vi i Grövelsjön med två 1-åringar och en 3-åring. Varierande natur med sjö, mossar och nära till kalfjället. rekommenderas!

• mia maria

Jag funderar på att åka till Säeln i sommar med mina barn, har dock aldrig varit där sommartid än, enbart vintertid.

Svar på tråden Till sommarfjäll med barn, vart ska vi åka?