• agas

Stora tråden om Gekås- Ullared

Här tänkte jag starta en tråd där vi kan berätta om vilka fynd vi hittar på Gekås!! Hålla varandra uppdaterade om allt från sortiment till köer och andra tips.

Jag ska dit med lite vänner vecka 10, då ska det vara lågsäsong så jag hoppas inte det är köer.

Jag tänkte höra med er vad det finns för storlekar på Ullared? Finns det ett bra utbud av kläder i riktigt stora storlekar för damer? 

• Svar på tråden Stora tråden om Gekås- Ullared
  • cärröförfän

det enda rådet jag kan ge är att du bör ge fan i att åka dit vid löning, för då lär du inte komma in, kön kommer vara ca 2 km lång.

• agas

Och när var senast du var där vi löning? Så länge man är där när det öppnar så är det nog ingen fara.. Däremot om det är varmare ute och inte lågsäsong.. eller om det är sommar eller någon högtid.. då lär det va svårt.

• rockaroll

Jag älskar gekås!! Köpte ALLT utom de stora grejerna som säng osv till bebis innan han kom. Är supernöjd med allt utom babygymet, som visserligen är jättefint, men figurerna hänger för långt upp för att bebis ska nå dem, och de låter inget.

• Moa Li

rockaroll: Åh, jag planerar också en sväng till Ullared i sommar. Planerad bebis till juni. Får se om det blir innan eller efter :)

Jag har varit där förut och vet att de har allt! Men då spanade jag inget på barnavdelningen

• Sunniva

Var där igår! :) Bor bara 4 mil bort. Just nu är det lågsäsong så var ingen kö ( kom dit tidigt, vid 8 på morgonen) Massa plats i varuhuset och ingen kö till kassan! De har en avdelning speciellt för större storlekar, om utbudet är bra låter jag vara osagt då jag själv inte köper de storlekarna. Jag älskar Gekås och tycker de hänger med rätt bra i trenderna både i kläder och heminredning, och det är ju så satans billigt! :D

• tinis

Woho, Gekås idag! Bor bara ngr mil ifrån så har alltid tur med köer och sånt :)
    Det står bra på deras hemsida hur lång kö det är för att komma in.

Jag har presentshopping på listan och tänkte kolla efter typ Zumba-dvd o annat skoj.
    Det sjuka är att man åker dit utan att veta exakt vad man ska ha, eller man kanske inte ens behöver någor. Ändå slutar alltid besöket med att jag är 700:- fattigare Tungan ute

• Sunniva

tinis- Känner igen det dör, spontanshopping på Gekås, och jag spenderade just 700 igår :D

• AA2012

Bästa tiden att åka dit är mellan den 5:e och innan den 17:e varje månad. 18:e kommer alla bidrag, pensioner o liknande, 25:e och siste kommer löner. Övrig tid är det sällan köer om det inte är några helger o så, kolla in deras hemsida dom har en webkamera där kan du ganska bra se hur mycket folk där är Skrattande

• Sunniva

Moa Li- Sängkläder till spjälsängen/vaggan är löjligt billigt, typ 60 kr för ett set - och de är fina,( med molntryck eller i new england stil med stjärnor tex)! Skötväskor 199 kr, snygga Åkpåsar 299 kr, jättefina snuttefiltar med b.l.a Barbapappa och Tummen 29 kr, matchande dregglisar 16 kr , det är det jag minns från igår :)

• Moa Li

Sunniva: Åh, det låter toppen. Molnsängkläder är jättefint :)

• Sunniva

Moa Li- Ja visst är de! Köpte ett rosa set till lillan för ett par månader sedan, helt ok kvalitet, även efter många tvättar, samma med den matchande snuttefilten. Tror de finns i rosa och beige, ev ljusblå med :)

• rockaroll

Moa Li, jag köpte också sängkläder. De med moln och stjärnor kostar 199 på babyproffsen! Sen köpte jag filtar, några gosedjur, tvättlappar, nappar, skedar, nappflaskor, blöjhink plus påsar, åkpåse, skötbädd, täcken och kuddar, spjälskydd, amningskupor, nässug (fast den va dålig, köpte en ny från apoteket som heter otri baby, den är skitbra!). Sen köpte jag bindor i massor för avslaget, viktigt att byta ofta. :)

• agas

Jag har inga barn men jag ska dit och köpa lite kläder till mig själv hade jag tänkt :) Och se om man kan hitta något till mina hundar. 

Jag ska dit den 25 feb på en lördag så jag är lite nervös inför det. :P Vanligtvis åker jag bara på vardagar för att slippa kön. Men den veckan ska det tydligen vara lågsäsong så jag hoppas på att det inte är någon kö ändå... Jag ska vilket fall försöka vara där när dom öppnar :)
    Min syster ska åka med mig och hon har stora storlekar- ca stl58 - så jag hoppas hon kan hitta något då det är hennes första tripp till Ullared.

• Blanceflor

Gekås är billigt men man får se upp och syna varorna noga! Man får vad man betalar för.

Köpte jättefina bebislakan i bra kvalite, har tvättat många gånger och färgen är fortfarande lika fin som när jag köpte dom. Kostade 79 kr och jag hittade samma lakan i en textilbutik i stan där kostad de 299.

Köpte blöjhinksrefill och de var helt värdelösa, så tunn plast i påsarna att de luktade igenom. Har även köpt dåliga bodys där armarna varit för långa och själva kroppen har varit för kort så man knappt kunnat knäppa i grenen. 

• TinaE

En sak som alltid är med på min inköpslista är Alfons Åberg-kläder, speciellt pyjamas. Väldigt bra kvalité och prisvärda.

Svar på tråden Stora tråden om Gekås- Ullared