• arev76

Jag behöver också tips på bra förskola, men i Helsingborg!

Hej!
    Ska skola in min lille kille i augusti och håller på att ta reda på vad det finns för förskolor i området där jag bor! Har du tips eller hart hört något om förskolorna i Husensjö/Rosengården/Adolfsbergs området så SRIIIIV! Jättetackasam för svar!
    Kram!

• Svar på tråden Jag behöver också tips på bra förskola, men i Helsingborg!
  • Kallisto

Samma fråga här! Ska också skola in i augusti/september och söker något i södra änden av stan.

• Happy76

För oss dröjer det ett tag, men tycker ändå det skulle vara intressant att höra lite om dagisen i Hbg. Vi är lite intersserade av Ur& skur, finns det här?

Hur funkar kösystemet i den här kommunen? SKa man ställa sig så tidigt som möjligt eller är det som i vissa andra att man bara kan ställa sig 4 månader innan?

• arev76

puffar lite och svarar samtidigt
    Happy76: jag tror det finns en ur och skur fsk i ödåkra, Höjden heter den nog men kolla friluftsfrämjandets hemsida ;)
    Callisto: vet inget om söder men en del om väst (tågaborg och dyl) om det är av intresse, hör av dig så fall :)
    mvh.

• Kallisto

Ja, tågaborg går också bra. Allt som är hyggligt centralt är av intresse. Och tågaborg tar ju bara 25 min att promenera till från mig, så det kvalificerar. Så du får gära berätta!

• arev76

hej puffar upp oss och meddelar Kallisto att jag skrivit i din gästbok om de fsk jag rekommenderar :)
    Kram

• Lumlum

Happy 76: man kan inte ställa sig i kö förrän tidigast 4 månader innan man vill ha platsen. Sedan är turordningen sådan att den som är äldst får placering först.

arev76: vilka förskolor som är bra har jag egenligen inte så stor koll på, men vi har fått plats på Husensjö förskola, som jag tycker verkar bra. Hbg kommun har en katalog över förskolorna i stan, och den finns på deras hemsida. Ringer man förskolorna och frågar får man jättegärna komma och kolla hur de har det. Vi kollade på 6-7 stycken på Husensjö och Wilson park, och som tur var fick vi plats på en av dem vi faktiskt önskat i ansökan.

• Happy76

Någon som har erfarenhet av förskolan i Påarp (vi ska flytta ut dit om ett tag)? Inte föräldrakooperativet som finns där utan den andra

• arev76

Lumlum: tack (även om jag visste en del om hur man gör....arbetar som förskollärare på en annan förskola i Helsingborg;)) Det var skönt att höra att ni har fått plats på Husensjö, jag trodde att det var "fullt" där och att de som sökte sig dit hamnade i ett annex i en lägenhet? Har ni börjat eller ska ni börja?
    Kram

• Filurken

Happy76: Jag har inte barn på förskolan i Påarp men en av mina kompisar har, hon finns här på FL under nicket Beea. Hör med henne!

• Lumlum

arev76: vi har fått plats på "riktiga" Husensjö fsk, och vi börjar nästa måndag! Det ska bli spännande - lilleman kommer troligtvis att trivas alldeles ypperligt med dagislivet.

• arev76

Grattis till platsen Lumlum och berätta gärna hur det går :)
    Kram Vera

Svar på tråden Jag behöver också tips på bra förskola, men i Helsingborg!