Skillnaden på ersättning
Vad är det för skillnad på NANs ersättning
Modersmjölkersättning 2
och
Mjölkbaserad tillskottsnäring 2?
Vad är det för skillnad på NANs ersättning
Modersmjölkersättning 2
och
Mjölkbaserad tillskottsnäring 2?
Ingen som vet?
De verkar ha ändrat recept och användningsdirektiv för NAN 2 ganska nyligen, så det är nog ingen som är riktigt säker.
Det verkar som om du mestadels ger ersättning, så ska du fortsätta med NAN 1 även efter 4-6 månader.
NAN 2 kunde förut ges som huvudsaklig föda från 4 mån (alltså som vanlig ersättning), men nu står det "tillskottsnäring från 6 månader" på. Saxar från hemsidan:
NAN 2 är en tillskottsnäring för spädbarn från 6 månader och ges som en del av en varierad kost under tiden och efter det att smakportioner introducerats. Den är inte avsedd att användas som ersättning för bröstmjölk till spädbarn under 6 månader. Kontakta BVC för råd kring ditt barns mat.
Mitt barn är precis 4 mån, och jag hade tänkt börja med NAN 2, men så såg jag precis att de ändrat. Så jag fortsätter ge honom ettan tills vi börjar med mat.
Ja, det verkar som om butikerna först säljer slut på den gamla från 4 mån. Så man kan nog hitta olika beroende på var man handlar.
Kollar man på Nestlés hemsida finns inte gamla tvåan kvar längre.
Ok tack för era svar, jag har precis börjat ge ersättning på natten till min 10 månaders har aldrig gett innan så är lite ny på detta (han får pga att han äter dåligt nu så äter så många gånger på natten och vill då inte ge välling alla gånger, jag har nu en av varje hemma för köpte "fel"
Men då är det ungefär samma sk så gör inget att ja ger den från 4 månader.