• Liljekonvaljen

Hur långa är era barn som har storlek 130 på Didrikssons overaller?

Funderar på att köpa en Didrikssons kilimanjaro till nästa år till sonen. Just nu har han en i storlek 120 som inte kommer att kunna användas nästa år. Funderar om det är stort steg mellan 130 och 140. Om 130 blir för lagom. Skulle gärna använda den mer än en säsong...

Hur långa är era barn som har storlek 130 och 140?

• Svar på tråden Hur långa är era barn som har storlek 130 på Didrikssons overaller?
  • Vilmagbg

Vår son är 137 cm lång och har en overall i stl:130. Den passar bra. Han är ganska smal. 

• mammatill2härligavildar

TS får jag då fråga dig. Hur lång är din son som haft 120???? För jag funderar på vad jag ska köpa till min son till nästa år=)

• Venna

Dottern har en didriksonoverall i stl 130, men jag är lite osäker på hur lång hon är. Hon har 122-128 i kläder och skulle gissa på att hon är kring 120 lång.

• Liljekonvaljen

Jag vet inte riktigt hur lång han är, men strax över 120 skulle jag tippa. Kanske 122. Armarna är nog tillräckliga i dagsläget men just benlängden blir för kort nästa år med 120 då det är i kortare laget redan. Tycker att de mått jag hittade på 130:ans overall inte var så mycket att växa i. Det var ju bara ett par cm extra och det kan han ju nästan i värsta fall ha växt i tills han börjar använda overallen (denna vinter började vi använda vinteroverall vid jul nästan. Före användes galonoverall pga vädret). I kläder har han 122-128 just nu.

Men samtidigt så kommer väl 140 att bli för stort i ärmarna..

Tycker att den svarta Kilimanjaron är så snygg så därför skulle jag vilja passa på redan nu ifall det inte kommer en lika bra nästa år. Dessutom tycker jag den passar bra till lillasyster senare.

• NINACRT

Min son är 119cm och hans didriksson 120 är för kort i benen nu men den får duga sista månaderna nu iaf.  

• VilkenLycka

Min slanke son är 126 cm (i höstas) och har didriksson overall stl 130. Tveksam till om han kommer att kunna ha den nästa vinter. det beror ju på hur mycket han växer (såklart) men några jättemarginaler tycker jag inte att det är. Fast jag är också noga med att benen är över skorna även när han klättrar och kryper runt. Inga glipor mao.

• Liljekonvaljen

Då lutar det nog mot att jag inte vågar köpa 130. Hoppas istället på en lika fin uppföljare nästa år i 140

Svar på tråden Hur långa är era barn som har storlek 130 på Didrikssons overaller?