Betti75 skrev 2012-02-08 11:51:43 följande:
Förra vintern var hela familjen drabbade av virusinfektion efter virusinfektion. Det var som att vi hade hamnat i en ond cirkel som vi aldrig kunde ta oss ur. Som om immunförsvaret aldrig fick hämta sig efter magsjukor och förkylningar innan nästa virus tog vid.
Den här vintern däremot har vi inte varit sjuka någon av oss. Inte en endaste lite förkylning, trots att det härjat både kräksjuka, förkylningar och vattkoppor på dotterns dagis. Dottern blir 5 år i mars, jag är gravid i V.29 och så har vi pappan i huset oxå såklart.
Vi har varit extremt noga med handhygien. Tvättar händerna ofta. Har alltid med oss våtservetter när vi är ute och handsprit. Lite överdrivet kanske, men det har onekligen hjälpt. Sen tar hela familjen d-vitamin tillskott den här vintern (vi får inte i oss tillräckligt med d-vitamin här uppe i norden under vintern). Om det är detta som hjälpt oss hålla oss friska eller om det bara är tur eller om vi byggde upp ett väldigt bra immunförsvar efter alla virusar förra året, det kan man inte så noga veta
Ni fick nog er beskärda del förra året

Hoppas vi får vara friskare nästa säsong...
Sen jag skrev trådstarten i söndags så utvecklade dottern en riktig influensa med hög feber och totalt igensatt i både näsa och luftrör :( Dock på bättringsvägen nu, och nu boostar jag henne för fullt med massa c-vitaminrik frukt varje dag samt en kur med Minallvit