• Äldre 5 Feb 13:13
    2605 visningar
    6 svar
    6
    2605

    Hormonstimulering Puregon spruta, fick en äggblåsa på 26mm. Någon mer som fått det?

    Hej!

    Har kämpat med att bli gravid ett par år. Blev gravid för 2år sen med pergotime som slutade i missfall i v7. 
    Jag har kört hormonstimuleringssprutor Puregon i ett halvår nu utan resultat. Har svårt med egen ägglossning. 
    Antal dagar tills ägget varit tillräckligt stora har varierat. Fått lära mig att ägget ska vara runt 18-20mm när man ska få ägglossningssprutan. Vid egen ägglossning ska det vara runt 28mm om jag minns rätt.  

    Den här omgången så behövde jag bara spruta med 50ie i 6dagar och då var ägget 26mm och det hade växt rekordsnabbt. Slemhinna var tjock och fin så där var det inga problem. Normalt så brukat ägget för mig vara runt 9-11mm efter 6dagar och jag fått spruta ett par dagar till. 
    Nu är jag så orolig att den växt för snabbt på för kort tid att det kanske blir en cysta eller att det inte ska gå vägen alls. 

    Någon som har erfarenhet eller som vet något om det här.
     

  • Svar på tråden Hormonstimulering Puregon spruta, fick en äggblåsa på 26mm. Någon mer som fått det?
  • Äldre 5 Feb 17:24
    #1

       

  • Äldre 5 Feb 20:00
    #2

      

  • Äldre 8 Feb 21:29
    #3

    Puffar

  • Äldre 27 May 09:51
    #4

    Hej! Jag ser att det är en gammal tråd, men jag är nyfiken på hur det gick då jag befinner mig i likartad situation.

  • Äldre 3 Jun 06:09
    #5

    Inte gravid, dåliga ägg så väntar på äggdonaton.

  • Äldre 4 Jun 07:38
    #6
    Myra skrev 2014-06-03 06:09:21 följande:
    Inte gravid, dåliga ägg så väntar på äggdonaton.
    Tråkigt, håller tummarna för dig! Gjorde du flera stimuleringar?
Svar på tråden Hormonstimulering Puregon spruta, fick en äggblåsa på 26mm. Någon mer som fått det?